tirsdag 9. september 2014

Norsk Jernbanemuseum søndag 7.9.14


Vi var nok en gang på Jernbanemuseet. Det var jernbanemuseets dag, med ting som skjedde to steder, og bussen over kjørte oss til stasjonen på Hamar der hvor det skjedde litt forskjellig, som gratis kake ogutstilliger av forskjellige tog.



Da jeg så sesamtoget ble jeg litt ivrig for det minte meg om barndommen. Da jeg gikk i parken så fikk vi kjøre med sesamtoget, og fikk diplom etterpå, og den har jeg fortsatt et sted. Så var jo Sesam stasjon en av mine yndligs barneprogrammer på tv. 







Broren min er herre over toget. Mangler bare uniformen så... 









Glemte å snu dette bildet under redigering... 













Toget kalt for Stortysker, brukt under krigen.



Heller ikke så enkel å få i et bilde... Fy fllate så digre tog kan være!


Nok et bilde jeg glemte å snu...







Inni sesamtoget. Broren min tok bildene da jeg ikke orket å begynne å klatre opp dit selv.






Kake vi fikk for å feire et av togene eller noe.


Alltid på sånne dager så kommer det folk og stiller ut sine fine biler i noen timer. Var mange fine bilder der.










Hvis jeg skulle hatt en unge, hadde dette vært barnevogn til min smak. Liker bedre den litt eldre stilen enn den nye og moderne.. Smak og behag!







En lastebil som minte oss om Mormor og de 8 ungene i byen.








Nok et forsøk på å få Dovregubben i et bilde, noe som er helt umulig!


Høsten er på gang!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar