fredag 8. mai 2015

Frionsdag på teater

Onsdagen startet med en tannlegetime hvor jeg måtte ordne et hull, noe som tok ca 25 minutter, og jeg var fornøyd og veldig bedøvet da jeg var ferdig. Kjente det helt opp til øyet. Helt lammet. Vi gikk innom sentret etterpå, måtte vente en halvtime på at det åpnet, aldri opplevd før. Oss og gamlingene som skulle på cafe liksom... Men vi skulle på Ark for jeg skulle unne meg noen bøker etter tannlegetimen.


To av tre bøker. Den tredje var en bok om Steampunk, en stil jeg er veldig fascinert over. Jeg pleier å høre på Steambunk-bandet Abney Park f.eks, veldig bra musikk!

Etterpå dro vi hjem for å slappe av litt. Min mor dro på jobb og jeg hoppet i dusjen før jeg dro til Oslo. Kl. 18 skulle jeg på en omvisning på Det Norske teatret i Sweeney Todd-stil. Veldig artig, de hadde laget til et slags spøkelseshus med kriker og kroker, trapper og heis, spindelvev, en heks, røyk og smell. Plutselig var vi bak scenen, så var vi på scenen. Så var det over og Frank Kjosås som spiller Sweeney Todd kom ut for å ta bilder med oss. Jeg som dro alene hadde litt flaks da omviseren kunne ta bildene, sånn at jeg fikk bilder jeg og. 


(Ja, bildene ble litt blurry, ipoden min har ikke verdens beste kamera...)

Jada, jeg gliste meg inn i døden. Hehe. Da jeg så på bildene så fikk jeg liksom en liten ide til tekst som kunne passe til. Min mor syntes det var veldig bra, men jeg syntes det kanskje var litt teit, men uansett...

Må være forsiktig med hvem man treffer på Det Norske teatret gitt. Ellers blir man myrdet. Jeg var et tappert offer for barberkniven og smilte meg inn i døden og er nå en nydelig, god og glad liten kjøttpai inni en skrukkete gammel manns sure mage.

Jaja, sånn kan det gå. Så forestillingen for min tredje gang også, for omvisningen var liksom med i billetten. Men jeg hadde bestilt billetten for noen uker siden, og fikk vite om omvisningen dagen før den var, så ble litt stress, men det gikk da. En kjempeartig opplevelse iallfall! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar