fredag 15. mai 2015

Snart 17.mai igjen

Syns ikke det er så lenge siden 17.mai i fjor jeg... Da dagen ble en stor feiring pga grunnlovsjubileum og Eidsvolltur. Året før var vi bare hjemme, noe jeg ikke likte så godt da jeg mener at dagen skal brukes ute. Men i år tror jeg turen går til Oslo.

Oslo er fin på 17.mai. Men gatene er fulle av folk selvfølgelig! Det er en folkefest med korps og barnetog og det er jo bare koselig, men det er jo nesten umulig å komme seg rundt pga alle folka som er overalt ellers. På Aker brygge f.eks er det seriøst kø bare for å gå. Man står som sild i tønne midt i en menneskemengde uten å komme seg noen steder. Folk skal samme vei, motsatt vei eller krysse.
En skikkelig angstfølelse er det å bli stående et sted omgitt av folk og ikke komme seg noen vei. Også blir det så varmt. Men sånn er det jo bare. Plutselig skal alle ut.

Var jo egentlig ikke noe spes bedre på Edsvoll i fjor, masse kø og folk der og.
Eneste måten å slippe unna folk på er å holde seg inne og hjemme, men det er jo liksom utelukket på en dag som denne da... Kjedelig i lengden også. Eller man kan dra til skogs eller lang utpå fjellet. Mange som gjør det og, trekker seg unna folk og fe, ser feiringen på avstand. Ikke så dumt det heller.

Men jeg har da antrekk klart, en blondekjole og sko som er gode å gå i! Altså ingen høye heler her i gården!

Så jeg er spent på dagen og hvor vi havner. Så tar jeg sosialangsten som den kommer.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar