søndag 28. juni 2015

Bilder fra Instagram

Idag har jeg hatt min første Iphone i nøyaktig en uke, og hittil er jeg veldig fornøyd, jeg er bare ikke vant til å internett med hvor enn jeg er... Men bildene blir bedre nå enn de jeg tok på min forrige mobil og Ipoden jeg brukte til Instagram.  Her er noen bilder fra Instagram den siste uken med den nye telefonen min.

Mons i solnedgang med regndråper på vinduet...

Det lille innkjøpet jeg gjorde på Nrk butikken. Det var salg på noen varer bl.a Mummi lommebok så jeg måtte slå til på den og en bok jeg ble fristet til å lese, som er om motstandskvinnen Tikken Manus, kona til Max Manus. Leveringen var veldig rask så hittil kan det anbefales å handle noe gøy der, var min første handel der.

I går var jeg på en tur som kunne minne meg litt om den jeg pleier å ta om sommeren, men jeg må jobbe i tre uker til, så helt ferie var det ikke. Men var først innom Oslo Bymuseum og så litt, før jeg tok trikken til Solli og gikk til slottet hvor det skjedde ting med politihester, garden og korps. Vaktskifte er ganske gøy å få med seg egentlig. 

På museet lå taktstokken til komponisten og dirigenten Johan Halvorsen. Syns det er ganske interessant og se på de statuene rundt om i Oslo, finne ut om dem og hvem de var, og da blir det jo litt mer gøy å se en ting de har eid på museum og eventuelt finne graven på f.eks Vår frelsers gravlund eller Vestre. Jeg er litt sær sånn, men gamle Oslo interesserer meg og de fleste av de som er av de statuene levde da, så da blir det litt gøy i seg selv. 


Bildet ble tatt i dag da det ble enda en Oslotur, men med muttern denne gangen. Vi hadde litt å ordne, og da det var ordnet var vi innom Fretex hvor jeg kjøpte den blå veska jeg har på på bildet. Ellers så var toppen fra Indiska og shortsen fra H&M. Men vi var der fant jeg ut at det ville være gøy med et bilde med folkekongen Olav. Vil ikke si statuen lignet så veldig på han, spes ikke ansiktet. Husker ikke så mye av han som konge heller da jeg var veldig ung da han døde, men jeg har sett endel bilder av han, f.eks hvor han betaler på trikken under oljekrisen tok trikken sammen med de andre menneskene og betalte for seg. At han også lot bilen stå som de andre viste jo i seg selv hvor folkelig han var, han kunne jo bare bedt noen om å kjøre fram en bil... Kongelige og historier som dette har alltid fascinert meg.

En annen liten ting jeg kjøpte i dag, skiltguiden over alle de blå skiltene i Oslo. 

Da er det bare 9 dager igjen delt på de tre ukene jeg har igjen å jobbe før jeg endelig kan gå løs på ferien min og kose meg med turer og gøy! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar