lørdag 4. juli 2015

Varmen er bare slitsom!

Da var det på'n igjen. Sommer, men årstiden er jo grei nok, det er den helvetes varmen som jeg ikke takler. Og jeg kan si med hånden på hjertet at jeg har prøvd å nyte varmen, men det går bare ikke. Kjennes jo ut som huden smelter, jeg blir klam overalt, blir redd for å lukte vondt osv pga svette. Dusjer og vasker meg, men like svett når jeg får kledd på meg. Man kan jo ikke gjøre noe som helst uten å svette ihjel! Jeg orker ikke sånt!

Når værmeldingen viser over 20 grader så kjenner jeg kvalmen komme og jeg gruer meg. De kan melde f.eks torden som skal komme den dagen, men ikke ser jeg snurten av den som kunne få løsnet opp i luftesystemet ute. Litt regn hadde ikke vært så dumt nå! Kjennes ut som en vegg av unødvendig hete når jeg kommer meg ut.

Også sier folk, ''Man kan ikke klage nå!'' Hvorfor kan ikke jeg klage over denne helvetes varmen når dere klager over hvor kaldt det er om vinteren? Hva er forskjellen? Noen liker kulde, noen liker varme, og man klager jo over et man ikke liker, da er det jo bare rett å klage nå også.

Varmen er alltid en irritasjon for meg om sommeren. Og sånn er det bare, og sånn vil det alltid være, for min kropp er visst ikke laget sånn at jeg skal tåle og like dette. Og det får jeg ikke gjort noe med, annet enn å lengte etter skygger og vind.

Folk liker og tåler forskjellig, sånn er det bare i livet.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar