lørdag 18. juli 2015

Da har ferien begynt!

I går hadde jeg min første hele feriedag. Det er så vanvittig deilig å tenke på at jeg ikke skal på jobb på en hel måned! De som har hatt ferie begynner mandagen igjen, mens jeg kan stå opp tidlig, sette på tven og se Huset fullt og spise frokost og bare kooose meg uten å måtte tenke på å rekke en jævla buss...

Vi har mange planer på gang også, mye forslag alle tre og det blir så gøyy!

På mandag skal vi på Sandvika Storsenter, og der har jeg lyst til å teste ut Build a Bear. Får se åssen det går og funker.

På fredag drar min mor og jeg på en langhelg til Vimmerby i Sverige. Skal blandt annet få til en tur til Gibberyd Gård, gården utescenene til Emil i Lønneberget-filmene ble innspilt. (Innescenene ble innspilt på en folkehøgskole like i nærheten) Så får vi se hva annet vi får gjort der, det er mye gøy å oppleve der har jeg både lest og sett så dette blir spennende! Vi har fått oss en Bed og Breakfast-hytte eller noe sånt og bilen er leid, så skulle det komme noe i veien så, som migrene eller noe så nåde! (Går alltid å bekymrer meg om sånt når vi skal ting og ving kan skje og ikke kan dra...... Best at det ikke skjer noe ass!)

Ellers har vi bare snakket om resten, men det som er sikkert er en tur på Teknisk Museum og folkemuseet, det er en sommertradisjon siden barndommen. Så skal vi se Sommeråpentbåten når den kommer inn til Oslo den 15. august.

Sommerene våres har i nesten alle år gått til museumsturer, Osloturer,  festningsturer, Dokkaturer når bestefar levde, nå har vi ikke noen sted der å overnatte lenger, så da blir det eventuelt en dagstur, har ikke sett graven til bestefar siden begravelsen for mange år siden. En tur tur Hamar og jernbanemuseet hører med, og sjøfartsmuseet i Oslo bl.a. Masse forslag til ting vi kan gjøre uten å måtte reise bort i flere dager. Ikke noe sydentur her i gården ass, det er jo like varmt her i Norge!

Vi har tross alt en katt vi må ta vare på! Har lest om bøtene som man kan få hvis vi ikke tar vare på dyret sitt i sommer. Dagsturer har gått bra i alle år, ser ut som Mons nyter å være alene innimellom. Men blir glad når vi kommer hjem, ellers bryr han seg ikke. Men vi passer på at han har alt han skal ha og trenger før vi drar og gir han masse kos og oppmerksomhet sånn at han kan nyte stillhet og ro mens vi er ute. Når min mor og jeg skal på helgeturen vår så er min bror hjemme og passer Mons. Han var ikke interessert i å bli med til Vimmerby og planene våre uansett, og da kan jo han nyte å være hjemme alene også. Så får han og muttern seg en tur en annen dag mens jeg er hjemme med Mons. Så ikke kom her og si at vi ikke tar vare på bestepusen vår! Han er så mye verdt i familien vår så vi tenker alltid på han før vi gjør noe. Sier jo seg selv, man skaffer seg ikke bare et dyr uten videre. Vet man at man ikke kommer til å kunne ta vare på dyret i ferietiden skaffer man dyrepass eller noe som passer hver enkelt, man setter ikke bare dyra ute i en eske i håp om at det dør eller noe. Hater folk som gjør det!

#Mons nyter lørdagsmorgen i sofaen. #kjæledyr #poter #instapets #catsofinstagram #cats #kosepus #instacats

Da får man ser åssen dette går, så blogges vi innimellom! (Jeg har jo Bloggerappen sånn at jeg kan blogge på turer også, så det kan hende jeg prøver det innimellom. Kan hende dager og datoer blir feil i forhold til når jeg legger ut innlegg da jeg ikke får endret tiden og datoen fra TidssonePacific Daylight Time til Norsk tid. Men det kan jeg endre på når jeg kommer hjem på pcen.)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar