onsdag 29. juli 2015

Ferien i Vimmerby 24-27 Juli 2015: Leiligheten og hagen

I går kveld kom vi hjem etter et veldig koselig opphold i koselige Vimmerby. Ikke ante jeg at jeg kom til å trives så godt i den bittelille byen. Gikk tur i gatene om morgenen før vi dro på oppdagelsesferd til Katthult, Bullerbyn, Astrid Lindgrens Nes, Barnefilmbyn, Pelarne kirke og i de historiske gatene i Vimmerby. Det eneste som var et minus var at det var dårlig med nettdekning der så jeg fikk ikke gjort som jeg planla med blogg og sånt, men fant litt nett innimellom så fikk oppdatert insta og face innimellom. Det blir mange innlegg fra turen, har delt opp fra sted til sted, og jeg begynner med leiligheten vi bodde i.

Vi bodde i Wetterstrømska gården, Storgatan 34. 





Gamle trykkeriet til Vimmerby Tidning, avisen Astrid Lindgren skrev for var rett utenfor døra vår og tilhørte naboen til hun som drev stedet. 




Huset hvor utleier bodde har det vært bakeri og kafe, bakeriutsalg.

Huset vi bodde i var nok veldig gammelt da det knaket og knirket i gulvet, gulvet var ujevnt og det luktet gammelt, men det var veldig koselig og fint inne. Ellers vet vi ikke vi ikke så mye om huset, dessverre.






Trappen var veldig bratt og skummel...


Kjøkkenet var veldig fint med alt som kunne brukes til mat, men vi spiste aldri der.


Soverommet til muttern.


Stua og senga mi.




Gangen med bagasjen vår

Stua med bagasje

Utsikten fra verandaen



Var ikke det samme å sove i sin egen seng etter en langhelg på tur på et nytt og koselig sted. Jeg lengter tilbake!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar