tirsdag 9. februar 2016

Innkjøp fra Vimmerby

Vi kjøpte oss endel ting når vi var der i sommer. Vi var mest på turiststedene denne gangen så vi var aldri hjemme før de fleste butikkene i Vimmerby var stengte, dessuten var vi der en helg, fra fredag til mandag så det var ikke mye åpent der likevel. Neste tur må vi se mer av det som ligger i selve byen tror jeg. Men jeg var så gira på å se Katthult, og sånt, så... Hehe. Til innkjøpene!


Min mor og jeg er jo helt bokgale så vi måtte jo innom bokhandelen, og da fant jeg noen interessante bøker om Vimmerby og Astrid Lindgren, og Astrid Lindgrens Vimmerby, og et lite hefte som vi kan følge og gå i hennes fotspor. Vi prøvde det, men fant ikke alle stedene i byen, men vi må prøve igjen. 


Denne boken er orginal-manuset til Pippi Langstrømpe, slik det var skrevet da Astrids datter fikk den i gave på sin 10 årsdag, uredigert og usensurert. Pippi på forsiden er tegnet av Astrid selv. 


Boka om Samuel August från Sevedstorp og Hanna i Hult er en kjærlighetshistorie fortalt om hvordan foreldrene til Astrid Lindgren møttes og hvordan kjærlighetslivet var på den tiden til de giftet seg. En veldig fin historie fortalt av Asrtid selv. 



Det jeg ellers kjøpte var mer suvenirer fra katthult, Mariannelund og Turistinformasjonen. 



Her har jeg på meg Emillua, et bilde jeg tok til Halloween som et kostymeide. 

Jeg er veldig fornøyd med innkjøpene jeg gjorde. Har hatt stor glede av bøkene som jeg hele tiden titter i og leser i. Artig å se tilbake på og mimre. Vi snakker om en ny tur til sommeren, men får se hva det blir til, men håpet er kjempestort!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar