fredag 18. mars 2016

Innkjøp fra Amazon.com

Til bursdagen min kjøper jeg alltid noe til meg selv, en bursdagsgave til seg selv er vel lov? Det syns vi, så derfor så fant jeg meg noen bøker på Amazon som iallfall jeg ikke får tak i andre steder.


Boka Pioneer Girl er en Biografi hvor du kan følge Laura på de reisene hun tok, fra Kansas til Missouri, Wisconsin, Minnesota, Iowa, tilbake til Minnesota og til Dakota Territory. 16 år med reiser og historier som har kommet underveis. Dette er en biografi Laura aldri ga ut selv.

Jeg prøvde engang før å bestille denne boka, men da sto det at de ikke sendte den til Norge, men det må ha blitt endret for jeg har den nå! 

Du finner boka, og kan lese mer her (jeg får ikke gjort linken på en annen måte dessverre)
http://www.amazon.com/Pioneer-Girl-Laura-Ingalls-Wilder/dp/0984504176/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1458129697&sr=8-3&keywords=laura+ingalls+wilder

Den andre boka er dagboken til Margot Frank, storesøsteren til Anne Frank, The silent sister. Hun skrev også dagbok, men visstnok mer i skjul. Hun tar oss med i sin verden, hvor hun drar på Zionist Movement-møter og blir betatt av han som er møteleder, Mordechai. Hun jobber også som frivillig på sykehus, på fødeavdelingen fordi hun selv drømmer om å bli jordmor i Palestina etter krigen. Vi vet jo åssen det ender etter at Anne Franks dagbok ble kjent, så derfor er også denne boka interessant å lese, for å lese det hele fra et annet synspunkt, fra en eldre hånd enn Annes. Det er denne boka jeg holder på med nå, og har kommet til der de har gått i skjul og før de ble oppdaget. 

Boka finner du her: 
http://www.amazon.com/Silent-Sister-Diary-Margot-Frank/dp/145672617X/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1458130397&sr=1-1&keywords=margot+frank

Jeg anbefaler virkelig disse bøkene. Begge historiene er veldig spennende og interessante!

Jeg hadde bestilt meg en bok til, men den ble utsolgt like etter, og jeg venter ennå. Får se om den i det hele tatt kommer... Da kommer det et innlegg om den også.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar