tirsdag 14. juni 2016

Tramteatret-konsert på Oslo Bymuseum søndag 12.6.16

I anledning 40 års dagen til Tramteatret ble det utstillingsåpning og konsert utenfor Frogner Hovedgård i Frognerparken. I min barndom på 90-tallet gikk seriene de lagde i reprise om morgenene i helgene og jeg lånte platene og CD-ene til moren min så jeg ble fan og hører fortsatt på musikken, og jeg et ikke 30 år ennå. Men de har nok hatt og fått lyttere i alle aldre både før og nå.

Da jeg først leste om at de skulle ha konsert ble det først ikke til at vi skulle dra, men så tenkte jeg at hvorfor ikke? Så jeg bestilte og vi dro og vi angrer ikke ett sekund! Først ble det utstillingsåpning hvor vi gikk først inn da folk nølte med å gå og noen måtte og det var gøy å se de tingene de hadde der, vi skal tilbake senere når det ikke er så mange folk. Etter det måtte vi ut og rundt hjørnet for å registrere billettene og så fant vi oss en plass foran. Vi satt en times tid før det begynte. Og det varte vel 1 - 1 1/2 time ca, vet egentlig ikke, syntes tiden gikk så alt for fort. Syns de kunne spilt i noen timer til, og litt mer av de kjente sangene, jeg hadde hørt de fleste fra før, men det var noen sanger jeg ikke hadde hørt også, men det ble en kjempeflott opplevelse!

Det var vel tredje gangen med konsert for min del. Så de på Sommeråpent engang for mange år siden, en konsert i Lillestrøm, men da var ikke alle der og denne. Sånn er det når man blir født for sent og ikke får hørt om dem før mange år etter at de sluttet.En fin måte å føle seg ung på med andre ord, hehe.

Noen bilder:



















Ble muligheter for noen bilder etter konserten, og det var hyggelig. Men dagen etter kom den følelsen som alltid kommer etter sånne bilde-opplevelser. Dårlig samvittighet, dumhet, ekkelhet, deppa osv. Men det ga seg heldigvis. Jeg vet ikke hvorfor det skjer, men det skjer alltid og jeg har ingen grunn til å føle sånn, så det er ikke godt å si. 



Etter konserten gikk vi å kjøpte oss denne boka som har mye gøyal lesning, sangtekster og bilder. Vi kjøpte oss også drikke og is før vi dro hjemover, og det var deilig å kunne slenge seg på sofaen men en solbrent hud og en opplevelse rikere vi kommer til å leve lenge på. Er så glad for at vi bestemte oss for å dra!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar