mandag 26. desember 2016

Julaften og gavene


Dagen vi går å venter på lenge, teller ned til med kalendere og shopping av mat og gaver til er plutselig over. Vi går rundt i 23 dager og gleder oss til en spesiel kveld som forsvinner fortere enn jeg vet ikke hva. Dagen kom og gikk og ble veldig fin. Med de obligatoriske filmene og maten og ventingen til å se hva som ligger gjemt under det fine julepapiret i år. Jeg er veldig fornøyd med det jeg fikk. Mange bøker og Harry Potter-ting. Litt pynt og filmer. Tøfler og notatbøker. Termokopp. Tusjer. Mummikalender fikk jeg også! Og et puslespill med Maihaugen motiv. Og et gavekort på 1000kr. Hjemmestrikket pannebånd og skolisser. Og tøfler.

Jeg satt også hele dagen å gruet meg med tanke på gavene jeg ga til folk. Jeg brukte min kreative evner og ga noe "eget" kan man si. Jula er så dyr som man gjør det selv, om du liker å lage ting, tegne, male, ta bilder eller noe annet, hvorfor ikke gjøre det om til en gave du kan gi? Det gjorde jeg, og nå må jeg sette igang tenkegangen til neste jul. Heldigvis er det en stund til, men da har jeg god tid!

Jeg er fornøyd med åssen dagen ble, selvom vi bare er tre stykker og Mons som vanlig så er det mer hyggelig enn å være alene. Tror ikke jeg ville likt å være alene i noen høytider egentlig.

Men nå er nyttårsaften rett rundt hjørnet så får vi se hva vi får gjort ut av det og det nye året! Kan det slå det fine året 2016 mon tro?


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar