mandag 9. januar 2017

En tur i skogen på en lørdag

Fredag kveld fikk jeg lyst til å ta meg en tur ut i snøen, men da jeg våknet lørdag morgen var det glatt etter en mild natt. Det la seg jo så fint på fredagskvelden, kunne vel ligge ut helgen iallfall? Neiiida, må bli mildt og regne bort. Kan vi få en ordentlig vinter med langtidsliggende snø snart?! Jeg har ingen interesse å gå turer på glatta ass!

Men vi klarte en liten tur bort til Sandbekkstua og jeg fikk tatt noen bilder. Da vi kom dit var det ingen folk, men da jeg fant fram figurene og kameraet kom det en haug av dem og jeg hater å bli stirret på når jeg skal ta bilder! Tydeligvis noe som skjedde på Åmodtdammen gitt... men uansett, bildene!












Sandbekkstua er et av Rælingens eldste hus. Huset var et sjenkested, med servering av øl og sterkere saker for plankekjørere og andre som gikk langs veien forbi stua, som nå er en oltidsvei, Åsveien eller Kongeveien. Kong Håkon Håkonsson brukte denne veien da han kom fra Sverige i år 1225. Veien ble også brukt for å bringe post fra Köbenhavn. Huset er altså veldig gammelt og jeg har vært der mye fra jeg var barn, har lekt utenfor og spist og sett på kunst inne. Nå har politiet sperret for med teip uten at det sto noe om hvorfor, mulig det har skjedd noe uten min anelse. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar