lørdag 20. mai 2017

17.mai er alltid en tålmodighetsprøve! 17.mai 2017

Det ble en fin 17.mai. Vi dro til Oslo for å se på folkelivet. Noe vi vet blir en tålmodighetsprøve, men det gikk overraskende greit.

I fjor vant jeg jo Grand Hotels Instagram-konkurranse hvor premien var et døgn på hotellet med 17.mai feiring på ei suite med god utsikt til alle kanter av Karl Johans gate. Sånn ble det dessverre ikke i år, og når vi kom dit og gikk inn kjentes det surt å ikke kunne ta heisen opp... men vi tok en pust inne i lobbyen og lånte doen før vi gikk ut igjen.

Da vi kom til universitetet tok vi en snarvei opp til Slottsparken. Der kjøpte vi den obligatoriske pølsa og gikk videre.

Da vi skulle til vårt neste pausested gikk vi ned på motsatt side av hvor vi gikk opp og det var dumt for vi gikk motsatt vei av hvor vi egentlig skulle pga sperringer og barnetog. Ved Ibsenmuseet var det plutselig stopp. Vi fikk ikke rørt oss av flekken og folk med barnevogn krevde vei. Det gjorde egentlig jeg også, men kom vi ingen vei så gjorde vi ikke det. Vi måtte jo omtrent klatre over Ibsenstatuen for å komme videre, men etterhvert løsnet det og vi kom oss omsider til Det norske teatret hvor vi tok drikke og ispause før vi dro hjemover.

Jeg takler egentlig fint lite sånne tilstander, men det er 17.mai en gang i året så jeg var forberedt og det gikk helt greit. Men det var godt å komme hjem og spise kaker også!

17.mai for meg er ikke å sitte inne og glo på TV hele dagen, jeg syns man må ut å oppleve det selv også. Jeg satt hjemme et år, og angret stort etterpå. Må ut en liten tur på sånne dager!

Jeg tok noen bilder også selvfølgelig. 



Husker ikke helt hvor veska er fra, men tror det er kappahl. 


Skoene er fra Deichmann på Charlottenberg kjøpesenter.


Tunika fra Cellbes, jakke fra Kappahl og tights mulig fra H&M. Mobil-deksel fra TGR på Strømmen. Plassen er toalettet på Grand Hotel.




















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar