lørdag 19. august 2017

Crazy catlady in Vimmerby

På Astrid Lindgrens Näs står det ekte sukkerdrikketreet som hun brukte i bøkene sine, både Pippi og Emil drakk det om ikke flere og når vi var der i sommer så lå det en katt der oppe. Når den så oss kom den ned og var veldig kosete. Tror også at det var samme katt vi hilste på der i 2015. Veldig koselig! Også veldig fint å se at den hadde det bra. Etterhvert hoppet den opp i treet igjen og lå der når vi dro videre. 



I 2015 sleit jeg veldig med savn av Mons når vi var der, og da den dukket opp siste hele dagen vi hadde igjen hindret den oss i å avslutte ferien, for jeg fikk pelsterapi av den katten og det var veldig nødvendig! Hadde ikke hatt pels i nesa og ansiktet på to dager og hjemme har jeg det hele tiden.  Da jeg først så den før omvisning var jeg usikker om jeg fikk hilse på den etterpå, om den var der eller om den hadde gått. Men den kom og vi klappet lenge. 


I 2016 hilste jeg på to andre katter to andre steder i Vimmerby, den ene stakk fort av, mens den andre var veldig kosete av seg. Satt på bakken og klappet da et par kom og det viste seg å være eierene av katten som syntes det var fint at vi klappet og koste med den. Den gikk litt med oss før den gikk hjem og vi videre. Savnet etter Mons var der da og, men ikke så ille som i 2015. I år gikk det bedre enn de to åra, men følte meg uansett bedre etter å ha fått kattekos. 


Jeg sier "den" om kattene fordi vi ikke så om det var jente eller gutt pga for mye pels bak der, godt skult. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar