onsdag 2. august 2017

Karl Johans gate = Stress

Når jeg var liten var det stort å gå i den gaten. Se menneskelivet, alle butikkene og slottet i det fjerne. Kanskje kongen var hjemme? Det måtte vi sjekke. Var flagget oppe var han det. Det var den tiden det, da jeg var ung. Nå blir jeg bare stressa når jeg går der, eller må gå der for jeg unngår det helst. Det er jo umulig å gå normalt i den gata! Jeg kan jo ikke gå rett fram og dit jeg skal for:

- Plutselig stopper det en person rett opp så jeg risikerer å kræsje i ryggen på den personen. Kanskje vite hvor du skal før du utsetter deg selv for den gata?

- En kommer gående med hodet i mobilen sin uten at personen ser hvor det går, flytter ikke jeg meg blir det kræsj. Igjen. Folk må legge ned den mobilen og se hvor en går hen, blir det kræsj er det ikke min skyld, jeg ser hvor jeg går!

- En person krysser gata rett foran meg. Skulle ikke vært lov å gå annet enn opp eller ned.

- En ivrig dame dytter tilfeldigvis borti meg med et ekkelt glis. Det er ikke til meg, men til det hun snakker med vennen sin om. Men er det nødvendig å dytte?

- Skjørtemafiaen med ranglekoppen og bladet sitt, jævla mas!! Kjøper heller =Oslo.

- De som stopper og fniser foran kondomeriet og lurer på om de tørr gå inn...

- Mannen som har mange duer hos seg, fascinerende.

- De som sitter ute i barene der og glor. Dra til deg øya'a!

- De med sykler, du kan vel gå av og trille i en så folksom gate?

- De med barnevogn som knapt flytter seg for at andre skal forbi. Du eier ikke gata du heller!

Den gata er rett og slett bare stress! Syns det burde vært mer system der om hvordan en skal gå, uten bråstopp rett foran den som går bak, krysninger foran beina på en annen og ikke lov til å stoppe folk for å spørre om abonnementer og sånt, jeg vil gå i den gaten uten å være redd for å bli stoppet og spurt spørsmål når jeg må gå der.

Nei, tror jeg gir opp den gata der. Jeg tar heller en roligere bakgate hvor jeg går alene og kan gå i den retningen jeg skal uten å gå i sikksakk mellom tvilsomme mennesker, fjortiser, sykler og barnevogn og de andre litt mer anonyme.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar