torsdag 26. juli 2018

Hjemme igjen.

Da var man hjemme igjen etter tre netter i Vimmerby. Alltid kjipt å dra hjem når jeg koser meg sånn på et sted som Vimmerby. Kjennes ut som ferien er over selvom vi har to og en halv uke igjen av ferien.
Vi opplevde mye bra i Vimmerby i år også.
Mandagen startet med omvisning i barndomshjemmet til Astrid Lindgren, vi så på hagen, dyr og utstilling før vi dro videre til Filmbyn Småland i Mariannelund.

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Tirsdagen startet med en tur til Katthult. Alltid spesielt å dra dit og se husene som er kjente fra Emil-filmene. Jeg fikk veldig god kontakt med sauene der, lånte doen til drengen Alfred og tok masse bilder som vil komme på bloggen etterhvert. Vi dro også en tur innom Bullerbyn. Etter det rakk vi endelig en tur innom bymuseet til Vimmerby. Interessant og fint. Bygget er jo et av Vimmerbys eldste hus ble vi fortalt, med originalmalerier på veggene. Etter det rakk vi en tur til Eksjø som også er en gammel stad med gamle trehus. Utrolig flott sted som vi må tilbake til for det trengs en dag der eller to. Bilder derfra kommer også på bloggen senere. Så vi opplevde mye på de to hele dagene vi hadde.

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Jeg har fått lagt meg til finere vaner med ta hva du vil til frokost på hotellet så det å komme hjem til dette med selvbetjening var bare nedtur... Hotellopphold for noen er ikke sunt! Vi spiste cornflakes, ferske rundstykker, meloner og ananas, pannekaker og kjøttboller til frokost, og bakt potet og pizza til middager. Nå som vi er hjemme igjen så blir det mer vanlige middager hjemme igjen.
Innkjøp og bilder kommer i senere innlegg da jeg må sortere bildene og kjøpe meg en ny PC så bloggingen kan gå og bli bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar