søndag 9. november 2014

No hanging munchkin!

Jeg har blogget om dette i min forrige blogg, men så kom jeg over et bilde på facebook og fikk lyst til å reblogge det, hvis man kan si det sånn.

De fleste som har en interesse for The wizard of Oz-filmen har sikkert fått med seg det rykte om at en av de dvergene som var med hadde hengt seg og at det syntes i en av scenene. Jeg skal ærlig innrømme at når jeg først leste om dette ryktet, at jeg ble litt nysgjerrig først, og tenkte på om det faktisk kunne være noe i det, men studerte det nærmere, leste, så filmen og søkte opp sider, osv og skjønte fort at det ryktet var helt på jordet. Greit nok, filmen har noen synlige feil, men hvis det virkelig var noen som hang seg hadde det stått endel om det, og scenen hadde garantert blitt filmet om igjen.

Men Metro hadde leid inn fra Los Angeles Zoo Park forskjellige fugler som en Tucan, en påfugl og en trane-fugl for å få skogsscenene til å virke realistisk.



Hvis du ser nøye etter i bakgrunnen ser du noe som beveger seg...


Her ser du det litt nærmere...

Men jeg ser jo at det er en fugl som på det bildet under. En tranefugl som beveger seg, beveger seg til musikken kanskje? 


Bildet funnet her: http://en.wikipedia.org/wiki/Crane_(bird)

Men det bildet fra facebook syns jeg var litt artig å se da jeg aldri hadde sett det før, og jeg liker å se sånne bilder fra bakom filmen.


Bilde funnet her: https://www.facebook.com/TheJudyRoom?fref=photo

Det sto ingenting om det bildet så det jeg tror er at bildet er av fuglen og fugletreneren Bill Richards og medregissør Victor Fleming. 

Les mer om filmen og produksjonen her: http://www.thejudyroom.com/oz/production.html#cast


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar