fredag 21. november 2014

Snart jul!


Jula må være en høytid jeg syns er den koseligste. Snø, juletrær, masse pynt og lys, nisser i alle farger og fasonger, Julemarked på Norsk Folkemuseum, julehefter, julefilmer, julemat, julegodis, tradisjoner og ferie, gode lukter, julekalendere og teater bl.a! 

En juletradisjon jeg kan huske vi har hatt lenge er å se på Putti Plutti Pott og Julenissens skjegg! Har et program fra 1995, så har vi vært å sett det i mange år etter at jeg ikke har helt tellingen. I dag er det en måned til vi skal se Plutti i Spektrum! Senere har også Jul i Blåfjell kommet på teater, og i år har vi allerede vært og sett det. En uke siden på lørdag, og det var så koselig! Noen som var med på julekalenderen på tv pleier også å være med på teaterforestillingen, og det er jo litt gøy. 





Har ikke ennå kjøpt inn så mye til jul, har knapt tenkt på jul, før det plutselig var november og vi skulle på Jul i Blåfjell. Og nå sitter jeg og lurer på hva jeg skal gi i gave, skal jeg lage selv eller kjøpe? Eller begge deler?
Men noe har jeg kjøpt. var innom Rusta på Strømmen hvor det ble solgt julesåpe!

 

Vi har allerede begynt på den røde såpa, med eple og kanel og den lukter så godt! Såpa får meg rett og slett til å rå rundt å lukte på meg selv, så rart det enn høres ut!  Sparer de to andre til nærmere jul. 

Jeg ser fram til å kunne pynte juletreet og sette meg ned og la jula komme. Julemorgen med tegnefilmer, de tradisjonelle filmene som Askepott og Reisen til Julestjernen bl.a. Jeg ser virkelig fram til ferie nå, det skal bli så digg! 











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar