søndag 1. november 2015

Mitt Halloweenkostyme: Emil i Lønneberget.


Nå har jeg ikke feiret Halloween ordentlig, med kostymer og fest siden barneskoletiden, men jeg har likevel alltid syntes at det har  vært gøy med kostymer og sånne ting, liker å kle meg ut, teste ut parykker og masker.

I går kveld kom jeg på en ide til en veldig enkel kostyme. Jeg fant skyggelua jeg kjøpte på ferien i Vimmerby, så har jeg en enkel olabukse og en blå topp og en jakke, så blir man enkelt Emil i Lønneberget! Jeg brukte altså bare det jeg hadde av klær. Men jeg hadde ingen bysse så jeg fant en grisbamse som ble til Griseknoen. Emil hadde også en katt som het Mons, samme har jo jeg, men jeg lot han slippe unna. Kostymet er uansett veldig enkelt, kjapt og billig, og man slipper all den sminken som jeg ikke har. 

Kostymet kan man jo gjøre mer komplisert også da, med en mer korrekt overdel enn det jeg fant. Og man kan jo også finne en suppeskål, skjære ut til øyne og late som du har satt hodet fast og må til doktoren, hehe. Bare fantasien som setter stopper for noe så kreativt!

 Er vel bare å slå seg løs med noe man har så han man eventuelt kjøpe noe man mangler og trenger så har man et kostyme uten så mye styr, for de som ikke har tid eller orker og stresse i siste liten.

Det som kunne vært gøy nå er å dra til Gibberyd og ta noen ordentlige Emil-bilder fra selve filmstedet. I både snekkerbua og utenfor huset... 









Kan jo hende litt mer inspirasjon kommer i denne youtubefilmen.


Bildet fra mitt besøk i Barnefilmbyn. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar