fredag 19. februar 2016

Mammutsalg! Bra for lesehester som meg!

I går sjekket jeg ut mammutsalget. Jeg hadde sjekket ut avisene før jeg dro, og fant en bok som kunne være interessant. Men den var ikke i den første bokhandleren jeg sjekket ut så jeg måtte inn til Oslo for å lete. Men jeg fant en bok som jeg lenge hadde sett på som var billig. I Oslo fant jeg jeg to bøker på to forskjellige steder. Jeg syns det var dårlig utvalg av bøker i år, kom hjem med flere bøker i fjor, i år fant jeg bare tre.


Dette er bøkene jeg fant, boka om Charlie Chaplin og Hitler, min nabo har jeg sett på før, men ikke kjøpt fordi det har vært for dyrt, men så var det billigere nå heldigvis og da var det ikke i tvil. Men det var ikke bare bare å finne de bøkene, jeg var jo innom tre bokhandlere i Oslo og en på Strømmen, og fant en bok på hvert sted. Skulle vel tro at man kunne finne alle tre i en og samme butikk, men jeg var nok sent ute, for salget startet tidlig mandag, og da var jeg syk, ellers har jeg jobbet, og da blir jo de bra bøkene fort borte før jeg i det hele tatt rekker å sjekke ut utvalget selv. 

Jeg er ingen krim eller roman-person. Jeg liker heller bøker som historie, krigshistorie, biografier, fakta, hobby og reisebøker. Når det kommer til blader finner jeg som oftest bøker i ''mannehylla'' som Historie og Vitenskap, og Aftenpostens historieblader og gjerne noen hobbyblader også. Når det kommer til kvinneblader så er det som oftest kjedelig, bare om mote og sminke-drit. Ikke noe for meg, det må isåfall stå om noe veldig interessant, eller være med noe som jeg eventuelt vil ha, som solbriller i fjorårets Elle.

Så ja, det går en del i bøker her. Ligger til familien for min mor og bror leser også mye. Min mor er mer en roman-person som kan lese ut en tykk bok på null komma niks hvis hun vil det, og min bror leser mer tog-bøker og sånne ting, men også fakta og unyttig info-bøker. Så her leses det! 


Men som med alt annet, folk liker forskjellige ting, og dette er det jeg liker å lese. Hva liker du å lese?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar