mandag 14. mars 2016

Challenge day 12 - Someone you miss

30 Day Writing Challenge:
Challengen funnet her: https://no.pinterest.com/pin/252623860326199273/

Hvis det er noen jeg skal savne i livet mitt så er det vel bestefaren min som døde av kreft for noen år siden. Og bestemoren min sånn egentlig også, men hun traff jeg aldri. Jeg har et bilde av meg som baby med henne, men som du vil se på bildet så var jeg så liten at det husker jeg rett og slett ingenting av. 

Det eneste bildet jeg har med bestemoren min. Har fått mellomnavnet mitt etter henne, Marie.


Men med bestefaren min har jeg mange minner. Hadde en uke av sommerferien oppe hos han og der dro vi på turer til Hunderfossen på Lillehammer eller en tur til Fagernes og ellers rundt og utforsket eller så var vi bare hjemme, gikk turer og slappet av og nøt ferien. 

Han hadde dyr når jeg var mindre, kuer, griser og en hund. Hunder hadde han til han gikk bort. Når kuene forsvant så var det noen griser igjen, og de måtte jeg alltid innom flere ganger om dagen for det var så koselig. Hundene ga vi ofte brødskorper etter frokosten. 



Det var på trappa hans jeg holdt en katt for første gang, var vel rundt to år her. (Nei, katten pintes ikke har jeg blitt fortalt)

Jeg savner veldig feriene der han bodde, og vi har enda ikke fått tatt en tur på graven til bestefar etter begravelsen. Vi har snakket om en tur flere ganger, men det blir aldri noe til. Det er noen timers kjøretur unna, så det er ikke lett uten bil, for buss er utelukket, og ikke har vi et sted å være hvis det blir for sent til å dra hjem igjen. Men vi skal nok få til en tur. Men det hadde vært gøy med en tur og kanskje treffe familie og kjente igjen. En gang så går det seg nok til.

Bildene er private, og noe jeg har tatt bilde av fra albumene jeg har fra barndommen. Jeg var mellom nyfødt og 2 år på disse bildene. har mange flere bilder fra turene dit, men ikke tatt bilder av det.

Det var koselige tider det, jeg gjerne ville ha opp igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar