torsdag 31. mars 2016

Challenge day 20 - 5 things you're passionate about

30 Day Writing Challenge:
Challengen funnet her: https://no.pinterest.com/pin/252623860326199273/

Jeg tror det blir vanskelig å velge fem ting for jeg vet ikke om fem ting jeg er lidenskapelig om, men en ting er sikkert og alltid på topp!

1. Dyr. 

Dyr er viktig for meg. Viktigere enn mennesker. Bare dyra har det fint har jeg det fint. 

Når det skjer ting, f.eks ulykker eller katastrofer, så nevner de bare skadde mennesker, aldri noe om dyra, om det har vært innblandet noe dyr. Dyra er jo like viktig, de er jo mer hjelpeløse enn oss mennesker. 

Jeg hater mennesker som syns det er greit å plassere katter og kattunger i pappesker på motorveien på vei på ferie. Man gjør ikke sånn! Da har ikke det mennesker noe rett på nytt dyr når ferien er over, der da skjer det samme igjen. Har man et dyr har man et ansvar så lenge dyret lever, og kan ikke bare gi det bort når det ikke passer lenger. Man velger bort lange ferier når man skaffer dyr, hvis man ikke har noen å passe dyret for seg. Vi har valgt å ha heller dagsturer enn lange reiser da vi fikk Mons, og det har funket for familie og katt. 

Jeg liker ikke mennesker som enten ikke ser noe feil med å mishandle dyr, og unnskylder seg med at det bare er dyr. De menneskene vil jeg ikke ha i livet mitt, og jeg tar ikke hensyn til sånne folk. Jeg vil heller ha et dyr i livet mitt enn et tåpelig menneske som føler likegyldighet ovenfor dyr.


2.

3.

4.

5.

Ellers kan jeg ikke komme på noe annet for øyeblikket jeg føler like sterkt for. Kan hende det dukker opp senere og da kan jeg eventuelt fylle inn da. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar