tirsdag 12. april 2016

Linnea i Malerens hage (Bok)



På den tiden jeg så på barne-tv var det en film jeg husker jeg likte spesielt godt, og det var om Linnea som var på tur i Paris og fikk se  maleren Claude Monets hage. Husker ikke hva som gjorde det så spennende og fint å se, men sånn var det iallfall. Har hatt den lille filmen i bakhodet i mange år uten å huske noe spesielt om det, men her en helg var vi innom Fretex på Alnabru, og der var det mange bøker, og der fant jeg den boka om Linnea og om turen hennes til Paris. Den lå helt tilfeldig på et bord så det var bare flaks at jeg i det hele tatt fant den og tok den med. Var et eller annet i hukommelsen som slapp da jeg fant boka... Vanskelig å forklare.

 Linnea i malerens hage - Christina Björk Lena Anderson Beate Audum Claude Monet
Bilde funnet her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=50147

Jada, det er en barnebok, men det spiller ingen rolle. Jeg likte boka veldig godt, og den var  veldig fin og interessant å lese. Jeg fikk litt lyst til en tur i Monets hage selv, tenk alle de motivene der da, naturen, broen, båten, vannliljene, det rosa huset... Og Paris i seg selv da, er jo en drøm å oppleve!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar