mandag 6. juni 2016

Fordeler og ulemper ved sommeren

Jeg liker årstiden sommer. Det folk tydeligvis ikke skjønner er at sommer er en årstid og ikke vær. Det kan regne og ikke være solfylt hele dagen, men det er fortsatt sommer. Man sier skolestart er til høsten, men høsten starter 1. september, så det er fortsatt sommer når skolestart er. Med engang det er overskyet en dag kommer de snurpete damene og sier: ''Da var sommeren over for i år'', de tåler liksom ikke en dag uten den plagsomme solen. Her i Norge er det ikke normalt med 30+ glader og sydenvarme, og min kropp er ikke laget til å kunne nyte det. Så ja, jeg klager på varmen like mye som de som liker varmen klager på vinteren og kulden. Så de som sier at ''vi kan ikke klage nå'', får jeg virkelig lyst til å gi et spark bak eller noe, for det er de som mest sannsynlig klager på kulden. Syns jeg messer om dette hver sommer, men det virker ikke som folk skjønner noe, så jeg kommer til å fortsette så lenge helvetesvarmen fortsetter og folk ikke skjønner at det kan bli slitsomt. 

Under har jeg laget to lister, ulemper og fordeler med sommermånedene. Dette er hva jeg har kommet på så langt. 

Ulemper og fordeler ved sommeren:

 Ulemper ( og irritasjoner): 
- Må jobbe inne når man helst vil være ute
- Man blir fortere sliten, mister energi av varmen, blir sur og muggen
- Varme netter uten søvn
- Bruker masse strøm på å la vifta gå i mange timer hver dag 
- Det man ser på tv slutter for sommeren
- Det evige maset om ''Bikini-kroppen'', jeg blåser vel i det og går i shorts og singlet selv om jeg har litt ekstra, jeg går kledd som de fleste andre, det skal vel ikke spille noen rolle. Det jævla maset om kroppspresset får det bli en slutt på! De har ingenting med andres kropper å gjøre, pass deres egne!



- Når folk ser rart på meg når jeg sitter i skyggen, er det ulovlig? Spørsmålet ''sitter du i skyggen?'' er meget irriterende å få. JA, jeg sitter i skyggen, det har vel ikke du noe med?!
- At noen ikke skjønner at det kan være for varmt for andre innimellom.
- At det kjennes ut som huden smelter og blir klam og man svetter. 
                                   
 Fordeler: 
- Kan gå lettere kledd
- Lettere å stå opp om morgenen
- Kan finne mange fine fotomotiver



- Lettere å dra steder og finne på ting 
- Sommerferie



- Koselig å ligge på et teppe i skyggen med litt godis og lesestoff
- Gøy med vannkrig og dynking
- Lysere og koseligere kvelder







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar