onsdag 7. september 2016

Rom nr 109

Åh som jeg savner å våkne opp på et hotellrom. Det er et klart tegn på ferie og turistliv og det er å digg å få oppleve. Det var lett å stå opp tidlig, det var lett å få i seg frokost, men det som var mer vrient for min del var det å gå inn for kvelden for torget i Vimmerby er et utrolig koselig sted å sitte og ikke gjøre noe. Noe annet som ikke var så enkelt var det å sovne. Jeg er ikke vant til å sovne i stillhet. Så sånn sett var det flaks at rommene ikke hadde aircondition sånn at vi måtte låne en vifte, og den var ganske så skranglete så det ble litt lyd likevel, og med tv-en på i bakgrunn hvis muttern var lenger våken enn meg. Hun sovnet lettere enn meg, uansett hvor sliten jeg var. Sånn er det alltid på nye steder, sliter med å sovne. Men når jeg først sovner så våkner jeg garantert med hodepine for da som jeg for hardt og var for varm.


 Åh fy som jeg savner Vimmerby og rommet. Jeg stortrivdes tross det varme rommet. Men nok om det og over til bildene.


Best Western Stadshotell, Vimmerby, Småland, Sverige.

 Merker at jeg ikke kan se på bildene uten å føle noe. Merkelig hva et lite tettsted kan gjøre og det å få bo på hotell noen netter. Er noe eget ved å gå inn på et hotell sent en kveld og vite at jeg er midt i en stor opplevelse som er hverdagslig for andre, men stort for meg. Men som sagt, over til bildene.









Som du ser er jo rommet ganske lite, men det er jo bare et oppholdssted likevel. Jeg syntes det var koselig og det hadde det viktigste som bad, senger og TV. Jeg som ikke liker å dusje andre steder enn hjemme syntes dusjen var helt OK. Den ble brukt. Servicen var god nok, rommet ble redd opp hver dag, og hvis vi ønsket nye håndklær skulle vi legge de brukte oppi vasken, men vi var der i tre netter så det ble ikke nødvendig med nytt for vi hadde allerede mange håndklær på rommet. Når man kun har svensk TV å se på kommer man over programmer man ikke tenker over og ser litt på det. Jeg så litt på noe sloss-greier mens muttern dusjet eller ordner seg, og i fjor så jeg på gamle tegneserier som gikk, Scooby Doo eller noe. Ikke noe jeg ser så mye på hjemme, men når man ser TV et helt annet sted blir det annerledes. Sprøtt, men sant. Har sikkert noen svenske kanaler hjemme også, men det blir liksom ikke det samme som å se det på et hotellrom. 

Håper vi kan ta turen tilbake om ikke så lenge.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar