mandag 10. oktober 2016

''Hyss hittar man inte på, de bara blir!''; - Tilbake til Katthult 25.7.16

Jeg blogget om turen til Katthult i fjor, men i år tok vi turen tilbake. Denne gangen var vi heldigere med været, men med det fulgte det med irriterende veps! Stikkord under hele Vimmerby-ferien i år kan være veps! Veldig heldig med at vi ikke fikk de på hotellrommet da iallfall. Men tilbake til Katthult! Noen bilder ble det jo. Også fikk vi i oss to is på turen fordi det var så varmt. Sånn sett var været bedre i fjor, men mer usikkert. Var ikke plaget med veps da iallfall. Vi fikk også hilse på hesten og noen høner, noe som var kjempekoselig. Men over til bildene fra dette nydelige stedet!






Kan disse vognene ha blitt brukt i filmene? De så veldig litt og brukt ut...




Jeg syns dette huset er så koselig. Hvis jeg skulle bygd eget hus hadde jeg brukt dette som modell med tanke på den delen hvor hovedinngangen er. Vet ikke åssen huset ser ut innvendig og bak huset, men kanskje gjort det litt større, men sammen med fordelen. Jeg liker godt sånne svenske røde hus.







Jeg lurer på hva som er å finne rundt svingen? Vet jo ikke om det er lov til å gå litt lenger bortover pga gjerdene, om vi kan gå litt videre hvis vi lukker etter oss...






Inni Alfreds koselige stue. Der inne var det en do vi kunne bruke, om det var det i fjor husker jeg ikke, men de hadde en utedo vi svingte unna for å si det sånn. 




Tenk å sitte ved dette bordet med frokosten og se Emil løpe med faren sin hakk i hel etter et lite hyss...











Vi må nok ha enda en ny tur til dette koselige stedet, alltid et eller annet jeg føler jeg ikke har fått med meg når jeg ser tilbake på bildene. 

Neste innlegg blir vel Bullerbyn, hvor vi fikk hilse på kaniner.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar