onsdag 9. november 2016

Walking in a winter wondervigelandspark. Lørdagstur til Vigelandsparken 5.10.16

Da det begynte å snø forrige fredag fikk jeg lyst til å ta en fototur i snøfallet. Jeg sparte det til lørdag og dro tidlig mot Oslo, og bestemte underveis at jeg skulle innom Vigelandsparken en tur for der er det både natur og statuer, museum og Vestre gravlund like ved. Men jeg fant fort ut at denne turen ville bli noe kort.

Ikke pga snøen, for jeg var veldig glad for at det endelig kom noe snø. Nei, det var fordi at det blåste så surt og at det var så glatt, for med engang det ligger snø på bakken bestemmer vaktmesteren at det skal bort. Man skal ikke kunne dra barna på akebrett eller ta en tur med sparken lenger, neiiida!! Hva er det for noe tull da?! La nå snøen ligge for faen. La meg nå få vasse i snøen om jeg vil det!

Jeg hadde kledd meg godt, men det blåste altså for surt. Det kan snø så mye det vil, det skal jeg bare juble over. Men jeg syns vinden hører varme sommerdager til. Passer til å avkjøle varme sommerdager, trenger jo ikke å avkjøle allerede en kald høstdag. (Ja, det er jo fortsatt høstmåned.)

Men jeg fikk meg iallfall en tur og det ble da noen bilder, selv om naturmotivene blåste bort... Bedre fotolykke neste tur! Bare snøen blir liggende nå,så...








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar