torsdag 25. desember 2014

Julaften 2014

Jepp, nå er det alt 1. juledag og julaften er forbi for i år. Og for en fin dag det ble!

Morgenen startet med tradisjonsfilmer og Julemorgen som i alle år før. Snekker Andersen og Julenissen, Askepott, Reisen til Julestjernen, Pippi Langstrømpe feirer jul og Donald Duck før Søvguttene sang til maten, Karl-Bertils julafton, og Jul på Månetoppen før vi åpnet julegavene før The Julekalender avsluttet tradisjonene for i år. Da ble det pc, musikk, lesning og Harry Potter som sto på.

Jeg kjenner meg veldig førnøyd med alt. Veldig fornøyd med gavene jeg fikk, og veldig glad for at det jeg ga falt så godt i smak som det gjorde. Jeg kjenner at jeg allerede ser fram til neste jul, rett og slett fordi det er en så koselig dag, mye koselig på tv, god mat, fin pynt en magisk stemning blandt alt sammen.

Gavene under treet, var ganske mange i år.












Mons var hele tiden med på ting. Så koselig og så nydelig atte! 


Eh, ja... Glemte å snu noen bilder gitt. 



Litt avslapning måtte til, i koseesken sin, rett ved siden av juletreet. 


Askepott

Reisen til Julestjernen



Litt hekling innimellom må til hvis jeg skal bli ferdig før det blir for varmt for skjerf igjen... 

Pippi! Det som er så gøy er at den filmen, Pippi feirer jul er innspilt på Røros.


Julepynt laget i barndommen, finere pynt finnes ikke!

Egentlig klar for søpla, men alikevel fin nok til å pynte treet. 


Mons sine julegaver. Et teppe, en ball og en sko-seng. Måtte ha oppi litt kattemynte for at han skulle bry seg, men.. Hehe, han ble jo helt vill!



En julegave fra Mons, en bamse i alpakkaull, kjøpt på en av bodene på Norsk Folkemuseum.

Bok fra muttern

Fra meg selv til meg selv, kjøpt på Folkemuseet det og.

Enda en gave fra Mons.

Fra meg selv til meg selv. 

Tre andre bøker,  blir gøyyy å lese! Snart ferdig med Bob-boka, den er sååå fin! 

Yes!!! 

Gave fra bruttern! 

Sjokolade kommer alltid godt med!

Gode tøfler også kjøpt på Folkemuseet. 

To nye kopper i samlingen, genialt!

Helt klart superfornøyd med alt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar