søndag 21. desember 2014

Lørdag 20. desember 2014


I går var min mor og jeg på Putti Plutti Pott forestilling i Oslo Spektrum. Det er en god og gammel juletradisjon! Husker jeg var å så forestillingen i Oslo Konserthus før det ble flyttet til Spektrum, og at vi rakk en forestilling hvor selveste Per Asplin selv spilte onkel Per før han døde. Men han som spiller onkel Per nå er jo helt super! Jeg satt iallfall og storkoste meg som i alle år før, og det blir nok en tradisjon jeg kommer til å holde på til jeg kreperer!


Før det dro vi innom Tronsmo bok og tegneserier hvor jeg skulle se etter noe. Hadde sett en Mummiboks i vinduet der engang da det var stengt og fant ut at den måtte jeg sjekke ut. I går fant jeg den til min store lykke og kjøpte den selvfølgelig. Det er en Deluxe Anniversary Edition bok med over 400 sider med tegneserier og mye annet gøy, som f.eks karakterstudier som aldri har blitt sett og tegninger til aviser. Tror den er i forbinnele med forfatteren Tove Janssons 100års jubileum. Kostet 500 kr og veldig tung å bære på, men verdt det!




Fant meg også en bok om Amsterdam, min drømmeby! Den er på engelsk og jeg gleder meg til å lese den. 


Nå som Plutti og de andre i nisseland har sagt god jul så kan julefreden senke seg! Jeg har ingen planer før den 30 og 31 da vi skal på teater, men før det skal jeg bare slappe av og slappe av, stresse ned, se på filmer og kose meg med god mat og godis. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar