lørdag 3. januar 2015

Mitt år 2014 - Del 3:


I juli fikk jeg en etterlengtet sommerferie, og den første dagen tok jeg en laang gåtur, fra Frognerseteren til Midtstuen.

Tok t-bane til Frognerseteren idag, og gikk til Midtstuen hvor jeg bestemte meg for å gå litt lenger, tror det het Slemdal der jeg fant ut at jeg ikke orket å gå stort mer. Men turen var fin, men også lang. Skulle prøve å følge skiltene til Songsvann, og det gikk ikke, for skiltene forsvant, sto bare Ullevålsseter, og da gikk jeg tilbake, men på en annen sti, og havnet på Midstuen og til sivilisasjonen igjen. 







På veien traff jeg på denne krabaten. Trodde det først var en pinne, men så så jeg etterhvert at det var en orm eller hva den kan kalles. Den lå helt stille med munnen åpen, jeg fortet meg forbi da jeg skjønte hva det var, og da forsvant den fort inn i skogen. Aldri truffet på en sånn noen gang og jeg har gått mye i skogen! Syns de var kjempe skummelt rett og slett!



Og i en av bakkene var det en som hoppet...... Gærningen ass!

Den 7.7 tok jeg en tur til Gamlebyen og Ekeberg.








Jeg laget også denne bloggen i juli.

Søndag 13.7 var vi på Jernbanemuseet på Hamar. 









Den 14.7 var vi innom Holocaustmuseet på Villa Grande og fikk en omvisning i Quislings bunker.

Villa Grande var Vidkun Quislings hjem under andre verdenskrig. Nå er det et Holocaustsenter med museum som handler om sjebenen til de norske jødene under krigen med mange persolige historier og ting.










I år åpnet bunkeren for publikum etter 70 år med forfallelse. Men de hadde stoppet det og nå kan man få en omvisning der nede. Noen av bildene mine ble litt utydelige, men det får gå.



Matlager 

Ble brukt som sykestue

Dobøtte







De fire mørkere plankene skal være fra den tiden bunkeren var i bruk.



Flere ting der nede skal være fra den tiden bunkeren var i bruk, f.eks denne lyspæren.

Fortsettelse følger...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar