fredag 19. juni 2015

Søndagstur til Åmodtdammen 14.6.15








Der jeg bor er jeg heldig å ha skog og natur nesten utenfor døra. Åmodtdammen er et sted hvor jeg har vært mye i min barndom. På skoleturer og privatturer. Og forrige søndag fikk min mor og jeg lyst på en tur, og vi var heldige med været til vi skulle gå hjem. Veien opp dit er veldig bratt, og bratte bakker finner jeg veldig irriterende og ubehagelig så jeg velger å gå veldig sakte, men vi kom oss opp og fikk veldig mange fine motiver å ta bilder av, som du vil se under. 

Les mer om Åmodtdammen her: http://ut.no/tur/2.2863/









Greit, jeg hater bilder med bein-utsikt. Men så gjør jeg det selv så jeg burde egentlig holde kjeft. Men likevel så viste jeg bare nederst, folk flest viser jo fra trusa og ned, og det finner jeg iallfall ikke noe fint.















Disse fuglene fikk meg til å angre på at vi bare tok med sjokokjeks og ikke brød.....






























Sandbekkstua er også et hus jeg har vært borti endel ganger før, mest i skolesammenhenger. Men det er mange år siden jeg var inni der nå. Huset er det eldste i Rælingen, og veien utenfor heter Kongeveien da Kong Håkon Håkonsen (Født 1204, Død 1263, Konge 1217-1263) kom fra Sverige i år 1225 på den veien. 



Les mer om Sandbekkstua her: http://ralingen.kunstforening.no/sandbekkstua.shtml







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar