fredag 16. oktober 2015

Annerledes hekling, for min del iallefall!

I går fant jeg et garn som var litt annerledes enn de andre garn jeg har, og det ville jeg teste ut. Den normale heklingen med masker osv gikk ikke så jeg satt lenge og funderte på åssen jeg skulle få det til å se ut som jeg hadde sett på bildet på den arkringen som var rundt garnet. Men så kom jeg på at jeg kunne jo sjekke på Youtube for der har de videoer om det meste. Og der fant jeg først en video som ikke funket for min del. Men så fant jeg en annen en som var litt enklere. Denne:


Jeg så først litt på åssen hun startet før jeg prøvde selv, før jeg så  hvordan hun fortsatte, hoppet over en maske og tok inn heklenålen inn forfra annenhver gang ti ganger og lot første masken forran være igjen før hun dro alle de andre maskene bak over den første masken. Så satt jeg bare der og heklet og tenkte ikke over at jeg burde se åssen hun avsluttet. Så gøy var det å få det til at jeg glemte å følge med.


Her hadde jeg funnet ut åssen jeg skulle gjøre det og måtte legge ut et bilde på face og insta og sende et til muttern. Gøy å få til noe nytt da!


Idag ble skjefet ferdig! Går egentlig ganske fort for man bretter bare ut garnet som hun gjør i videoen og bruker annenhver maske som garnet har og man fortsetter så langt garnet er uten å snu som man gjør med det andre garnet. Det lønner seg å bruke hele garnet fant jeg ut, for jeg så for meg at det ville bli lenger enn det egentlig ble. Tror det sto 90cm i lengde på den arkringen som var rundt garnet.

Det er mange forskjellige måter å gjøre det på, men denne måten funket best for meg. Men se mer på Youtube, der er det veldig mange videoer på hvordan det gjøres.

Nå må jeg få tak i mer av det garnet, for jeg har fått meg ideer! Perfekt gaveide dette her!
Hekling er gøy når man først får til ting!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar