torsdag 17. desember 2015

Julemarked på Norsk Folkemuseum 13.12.15

Vi tok oss en tur tilbake til Folkemuseet på julemarkedets siste dag. Denne dagen var det mer vinterstemning med rim på bakken og trærne og kulde. Hjelper med litt hvitt på julestemningen. Vi tok oss en niste inne på en cafe hvor de solgte masse forskjellig mat og boller. Vi valgte oss grøt med saft og lussekatter med kakao og kaffe. Vi var også innom dyra igjen og det er alltid like koselig med kalver og sauer som vil klappe seg og en gris som sier grynt når han ser meg. Vi var å så i forskjellge boder, fant nye fint, men det var så dyrt så jeg droppet shoppingen. Det som var billig nok var enten ikke fint eller bare for barn.... Typisk. Men det ble en fin dag og vi vil bare tilbake igjen hver gang.

 Her er noen bilder som ble tatt denne dagen. 




































Denne dama kan det med å dukke opp over alt...




Snusmumrikken ville være med en tur da han var lei av å sitte i skapet og passe på koppesamlingen.



























Sånn er det alltid når jeg finner et motiv. Da skal mennesker som er ubetydelige for bildet komme og ødelegge alt sammen! Det skal da være mulig å få tatt et bilde uten at et teit menneske skal dukke opp i hytt og pine?!?!?! Argh!




Her er gaven jeg vant i konkurransen hos Sos Barnebyer. Jeg har klemt på den så jeg fant ut at det kan være en bok pluss noe annet. Jeg skal vente med å åpne til julaften så denne spenningen får gro litt til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar