mandag 8. februar 2016

Fastelavnsboller og heklerier


Fastelavnssøndag idag, og muttern har fikset boller og pisket bringebærkrem, noe som var veldig godt. Jeg er egentlig ikke så glad i krem og syltetøy hver for seg, men det er fastelavn bare en gang i året så da kan jeg nok klare litt syltetlykrem for denne dagen iallfall. 


Når det kommer til den tallerkenen den bolla ligger på så er det noe jeg har laget selv. Mitt første år på videregående valgte jeg porselensmaling som valgfag, og det var egentlig ganske gøy, men jeg manglet litt kreativitet da, for jeg trivdes egentlig ikke på den skolen jeg gikk på da. Ble undervurdert av lærere og fikk tilslutt ikke noe lekseark og fikk kjeft fordi jeg ikke gjorde leksene som hadde stått på arket. Ble til at jeg sluttet og hadde fri en stund før jeg begynte på en annen skole hvor jeg trivdes bedre. Men nok om det! 

For et par uker siden kjøpte jeg meg et par lykkeposer på Panduro. Det var poser som var stiftet sammen og det skulle være en hemmelighet og en overraskelse hva som var oppi, men på en lapp utenpå sto det garn, og da var det ikke tvil om at jeg måtte ta med meg et par poser! Og de viste seg at garnet var veldig fint og ganske dyrt. 


For et nøste koster det 109 kr, men jeg fikk to stk i en pose for 30 kr. Så det ble jo veldig billig garn.

Jeg fant ut at jeg ville hekle meg et skjerf med det, og fargeblandingene i garnet gjorde det veldig spennende og fint.



Jeg er iallfall veldig fornøyd med åssen det ble, et nøste holdt til et skjerf hvis det skal festes sammen til et rundt skjerf jeg ville ha. 

Jeg har nå begynt på et nytt prosjekt så får jeg se åssen det blir når det blir ferdig. Tror det skal bli en slags veske.


Ha en fortsatt fin fastelavnssøndag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar