onsdag 24. februar 2016

Who betrayed Anne Frank?


Dette er det jeg fant om den dokumentaren jeg før har sett på Youtube, og som nå tydeligvis har blitt slettet. Men jeg fant dokumentaren veldig interessant, for hvem kan ha gjort det? Hvem var det som visste at Anne Frank med familien og venner gjemte seg i et kanalhus i Amsterdam? Og hvorfor? Ja, de fikk jo penger for å gi tips om gjemte jøder, men likevel... 

Det jeg har lurt lenge på er hva som hadde skjedd hvis hun fikk gjemt seg ut krigen, hadde dagboken blitt gitt ut og blitt verdenskjent? Hadde hun blitt så kjent som hun ønsket? Hun ønsket jo å bli kjent etter sin død, noe hun ble da faren ga ut dagboken i bokform, men ville det skjedd hvis hun hadde overlevd? Og hva hadde familien gjort i etterkrigstiden hvis de hadde overlevd, og hva ville de gjort nå, hvis de fortsatt levde nå? Det får vi jo aldri vite, men man grubler jo når man leser bøker om dem, biografier og sånne ting. 

Jeg syns det var veldig synd at dokumentaren var slettet fra Youtube, for jeg ville virkelig se den igjen. 

Har du forresten hørt om svenske Barbro Karlen som sier hun er født på ny og var Anne Frank i sett forrige liv? Det er iallfall veldig spennende å høre henne fortelle om det, drømmer hun har hatt og opplevelser, se her! Jeg vet ikke hva jeg skal tro når det kommer til reinkarnasjon, men jeg er åpen for mye. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar