søndag 27. mars 2016

Telthusbakken og Gamle Aker Kirke 22.3.16 og Vestre gravlund den 23.3.16











Siden til kirken: http://www.gamleakerkirke.no/

Altså, jeg er ikke kristen og går så og si aldri i kirken. Men jeg syns det er spennende og interessant å gå rundt på kirkegårdene og se hva man kan finne av folk og titler de hadde før i tiden.  Plutselig kan det dukke opp et navn man har hørt før. Gravsafari og natursafari er gøy og interessant det!





















En kirkegård med utsikt



Denne fyren ble fengslet i 1804, og det fengslet har blitt gjenreist på Norsk Folkemuseum.
Noen bilder derfra:









Bak denne døra går det en trapp opp til et rom hvor han satt.









Jeg fant tilfeldigvis også graven til Skuespiller Henki Kolstad, men det bildet klarte jeg å slette under redigeringen, dessverre. Men du kan se bilde på instagram, hvor jeg heter Ingridmv_88, følg meg gjerne også. :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar