onsdag 4. mai 2016

Tur til Huk, Bygdøy, Oslo 4.5.16 i bilder

På grunn av frionsdag og himmelfartsdagen i morgen så har jeg nå en litt lang helg på 5 dager som skal nytes og brukes. I dag gikk turen til Oslo, hvor jeg tok buss videre til Bygdøy og Huk. Gikk litt på stranden der før jeg gikk videre og fant en sti til en skog som førte til Villa Grande. Da jeg gikk i skogen så jeg et stort hvitt hus oppi i bakken der, og lurte på hva det var, så på slutten av stien skjønte jeg at det måtte være Villa Grande som sagt. Nedenfor huset var det noe som så ut som en skult inngang med en nedgrodd trapp utenfor, noe jeg fant interessant og mystisk. Quisling har jo bodd der i sin tid og hadde en bunker der under krigen, kan det ha noe med det å gjøre? Se bilder lenger ned. Det ble en koselig liten tur før jeg fant tilbake til bussen og dro hjemover. I morgen tenkte jeg en tur til Botanisk hage på Tøyen, så får se om været er like bra i da også.

Her er bildene fra i dag. 






































Innlegg fra de vi var inne i Villa Grande og på Holocaustsentret i 2014:

Del 1: http://ingridmv88.blogspot.no/2014/07/mandag-14714-villa-grande-og.html

Del 2: http://ingridmv88.blogspot.no/2014/07/mandag-14714-quislings-bunker_16.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar