fredag 29. juli 2016

Vimmerby-innkjøp 2016

Fra lørdag til tirsdag var vi tilbake i Vimmerby for en liten sommerferie. Det var så fint å være tilbake og jeg storkoste meg der tross den helvetes varmen. Jeg har tatt masse bilder under turen som kommer etterhvert, men her kommer det jeg kjøpte.


Med denne lille boka kan du gå i Astrid Lindgrens fotspor i Vimmerby, og se steder hvor hun var og hvor hun fant inspirasjoner til hennes historier. Jeg kjøpte en lik en i fjor, men glemte å ta den med, så da kjøpte jeg en til. 


På Coop-butikken var det dvd-salg og da tok jeg med disse tre.


Kjøpte tre puslespill. En med Pippi, en med Astrids barndomshjem og en med Astrid på. Gleder meg til å prøve å pusle dette! Pippi har jeg allerede puslet to ganger, jeg syns puslespill er kjempegøy!





På søndag brukte vi dagen i Astrid Lindgrens verden. Det var en stor opplevelse å se hva de har klart å bygge opp der, f.eks borgene til Ronja Røverdatter og til eventyret til Brødrene Løvehjerte. Det var også kjempeartig å gå i de gatene og husene filmene om Lotta i Bråkmakergata ble innspilt. Alt i husene er fra filmen, og trykket du på en knapp kunne du høre litt fra en scene, veldig gøy! Bilder kommer som sagt, men her er hva jeg kjøpte i parken.


Måtte jo teste ut sockerdricka, Kumelurpiller og Kuckelimuckmedicin som man hører om i historiene.


Kjøpte også en dagbok i Brødrene Løvehjerte-stil og en bok om Astrids Stockholm, som handler om de stedene hun var, med kart så du kan se stedene selv. Det vil jeg gjøre!


Pippi-matboksen fikk jeg av muttern.


Dette var bare fruktpastiller, men det er jo gøy å ha!


Dette var bare vanlig drops, men gøy likevel!

Jeg vil virkelig ta en ny tur i den parken, det var litt av en opplevelse. Plutselig var det et show med Pippi eller Emil. Vi avsluttet dagen med en Karlsson på taket-show. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar