søndag 27. november 2016

Oslotur 26.11.16 med masse opplevelser

I går dro vi til Oslo igjen på nye eventyr. Først var vi innom Det norske teatret hvor det var familiedag. Vi kjøpte gave til hverandre der før vi tok oss en tur på julemarked på Spikersuppa. Fy flate så mange folk! Folk som plutselig bare stopper opp midt i mengden når vi som kommer bak og prøver å komme forbi, det er jo helt umulig! Men det var mye fint å se på og mye dyrt så det ble bare med tanken. Vi kjøpte oss litt snacks og tok en ny runde før vi gjorde noen ærender i andre butikker før vi gikk tilbake til teatret i håp om å få med oss omvisningen de skulle ha. Vi fikk være med og jeg syntes det var veldig interessant. Vi er mye på teatret og ser hva de gjør på scenen så derfor er det også interessant å vite hva de gjør og åssen det funker bak også.


Etter omvisningen gikk vi videre til Ibsenmuseet i håp om å fullføre julegaven min. Jeg er nemlig på jakt etter de to Ibsen-dvdboksene som bla faren min har, men det hadde de ikke og er nok ute av produksjon også. Typisk det når jeg er ute etter noe... Men uansett så fikk vi sett oss rundt litt i museet. Vi droppet omvisning i leiligheten denne gangen, men neste gang kan det hende vi gir Ibsen et lite besøk i den flotte leiligheten hans. Iallfall er det et interessant museum om en interessant mann. 


Knut Wigert som var initiativtager til museet. Han spilte også i mange av Ibsenstykkene. 










Ibsen gjorde det helt greit på skolen han som meg. Men han gjorde det større senere. Skolen er ikke for alle sånn som der er, så enten må det gjøres bedre eller gi de som ikke klarer seg så godt en sjanse utenom skolen. Bare en liten avsporing. 



Jeg har lenge drømt om å bo i en blokk med utsikt inn mot en bakgård. Kanskje litt annerledes enn dette, men jeg syns det har sin sjarm. 


Etter museumsbesøket og en liten rast på Deli Deluca gikk vi videre til Folketeatret for å hente premien jeg hadde vunnet i Scenekvelders Instagramkonkurranse. 


En kul og gul Singing in the rain paraply! Tenkte at et bilde av meg med den dansende rundt en lyktestolpe kunne vært kreativt og kult, men så ble mørkt og det var mye folk rundt så vi lot det bare være ved den kreative tanken. 

Det ble en fin dag og det var godt å komme hjem til Mons. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar