fredag 13. januar 2017

En gatekatt med navn Bob! Oslo 12.1.17

I går kom James Bowen og katten Bob til Oslo. Først var de på God morgen Norge før de senere hadde en signering på Tanum Bokhandel, hvor vi møtte opp. Ført var det et lite intervju før det ble signering. Og det var det mest kaotiske på lange tider som jeg har opplevd! Det hadde møtt opp flere folk enn de hadde kapasitet til og ville ikke avvise noen så køen som skulle begynne fra høyre begynte også på midten fordi de i køen nektet å gå med på å flytte seg lenger bak så det ble sniking. Men køen var heller ingen kø, mer en klynge! Det gikk ikke bra for angsten og jeg fikk klaustrofobi-følelsen over meg og svettet. Ikke hjalp det at en eldre dame prøve å presse seg mellom meg og min mor, som forsvant lenger bakover. Det passet innmari dårlig for hun hadde kameraet og skulle ta bilde. Uansett om hun eldre dama ble fortalt at vi ville stå sammen så skjønte hun ikke en damm shit og jeg ble forbanna. Jeg fikk tak i kameraet og plutselig var det min tur. Jeg ga James boken som han signerte også tok en som jobbet der bildet. Bob satt med sin bodygard bak bordet og da jeg så han var awwww det jeg fikk fram. Det var ikke lett å ta bilde av ham for jeg skalv så jævelig, men det ble noen bilder.










Etterpå gikk vi bort til Klingenberg kino hvor de skulle komme for pressevisning av filmen eller noe sånt. Bob kom inn på skulderen til James og hoppet ned på sin grønne pute på bordet. Hadde jeg hatt en billett til filmen kunne jeg få tatt et bilde med Bob også, men det hadde jeg selvfølgelig ikke. Mens vi sto der solgte noen =Oslo-med en bok om historien til James og Bob gratis med bladet. Jeg har jo boka fra før, men kjøpte for å støtte bladet mens det holdt på, det passet jo inn i det hele da James jobbet for den engelske versjonen av bladet da han gikk på gata, og hadde visst vært innom =Oslo før signeringen.






Da det ble umulig å se noe mer dro vi hjemover. At de ikke hadde klart å gjøre et bedre system på signeringen ødela litt av opplevelsen, men det var artig å få muligheten til å hilse på en jeg har lest om og sett på YouTube og som har den fantastiske historien som de to har sammen. De reddet hverandre fra sykdom og elendighet, og det står det stor respekt av.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar