tirsdag 9. oktober 2018

Deilige gamle teater

Bildet kan inneholde: innendørs

Den 2. Oktober var det vår andre gang på vandreteater på Centralteatret. Er du interessert i teater og historie er dette helt perfekt. Du får høre historier om stedet før det ble et teater og bygningen, oppstart og underveis til det det er nå og om de forskjellige folkene som jobbet på stedet igjennom årene. Skulle likt å være flue på veggen der for å si det sånn!

Bildet kan inneholde: innendørs

De som etablerte Centralteatret hadde en sønn som skulle til USA for å studere film. Men det som skjedde var at han reiste med Titanic og den sank og han døde. Det fant jeg ganske interessant, for er det noe jeg har lest mye om, sett dokumentarer og sett filmer om er det nettopp titanics historie. Så det ble et wow-faktor hos meg.
I dette gamle teatret tar Morten Røhrt med oss rundt på huset med sine historier og erindringer fra sin tid der. Han snakker om flere han har jobbet med, både kjente og ukjente navn for min del. Og med flinke Og med Kari Stokke på piano får vi fine melodier og sanger underveis. En helt topp opplevelse!

Bildet kan inneholde: innendørs

Forestillingen er som et kinderegg. Du får omvisning i et gammelt teater, du får teater og innblikk og du får historie. Historier om folk jeg gjerne skulle sett på scenen. Wenche Foss, Leif Juster, Aud Schønemann, men også Bokken Lasson som var innom der. Henne finner jeg veldig fascinerende.

Bildet kan inneholde: en eller flere personer, folk på scenen og innendørs

Vi skal på vår tredje vandring i desember. Føles lenge til, men da kan vi tenke og kanskje lese mer om det vi har fått se og høre for så å bli enda klokere og det enda mer spennende og fint.

Bildet kan inneholde: en eller flere personer, folk som sitter og innendørs

Bildet kan inneholde: en eller flere personer, folk på scenen, folk som spiller musikkinstrumenter og innendørs


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar