mandag 14. januar 2019

Nyttårsforsetter?

Er det noe jeg har prøvd å ha før, men gitt opp for lengst så er det dette med forsetter for det nye året. Jeg har det med å droppe gjøre ting når jeg må gjøre det og ikke kan velge selv. Jeg blir fort lei under tvang og press. Men jeg har da satt opp noe som jeg syns jeg må bli flinkere til og kan bruke dette året til å ikke tenke at jeg må, men at jeg heller kan prøve og feile som jeg vil. Dette er ikke noe videre viktig og vanskelig sånn sett, men jeg må ville gjøre det selv. Og vil jeg plutselig ikke noe av det en stund er det greit det og!
Lese ferdig bøker! Jeg holder på med så mange bøker nå som har stablet seg opp at jeg ser at jeg må konsentrere meg om en bok av gangen. Men hvor skal jeg starte? Judy Garland eller Lindstrøm? Eller Harry Potter? Jeg har da lest ut to bøker allerede, men samtidig begynt på en ny. Håpløst, men jeg skal lese ferdig de fleste i dette året!
Spare penger! Og ja, ikke i bank, men i en god og gammeldags sparebøsse. Jeg taklet ikke nettsparing eller hva det heter. Jeg fikk helt noia og måtte finne ut hvordan jeg fikk tilbake de pengene jeg hadde spart tilbake på kortet. Og etter det har jeg ikke kunnet se på Luksusfellen heller.. Jeg fikk seriøs angst av det så det funker ikke. Men jeg skal lage egen sparemåte så jeg kan se de pengene jeg sparer, men uansett ikke røre og bruke dem!
Drikke mer vann. Jeg er ikke noe flink til det dessverre. Var så flink med isvann i sommer, men så ga det seg og nå må jeg bare sette igang igjen. Jeg vet vann er det beste for kroppen!!
Gå mer turer. Ja, det er min favorittmåte å bevege meg på. Ta med meg kamera og gå lenge og godt og ta bilder. Jeg må bare spenne på skoa, lade kameraet og komme meg ut! Men nå skylder jeg på glatta og kulden.. Ellers er det for varmt. Typisk!
Blogge oftere. Ja, jeg må det. Men da kommer det også til det over, gå mer turer. Når jeg bare er på jobb og drar hjem så blir bloggen deretter, altså stille og rolig. Det skjer ikke nok rett og slett. Men etterhvert som det skjer ting vil det komme flere innlegg også.
Se flere filmer. Jeg er mer en teater person enn en kino person. Men jeg kom meg på kino og fikk sett Sonja. Jeg likte godt den filmen. Men jeg har mange dvd’er som jeg må få sett også. Men tiden strekker seg ikke til når det er annet jeg må gjøre.
Hekle ferdig ting. Jeg vet ikke hvor mange skjerf jeg har liggende på vent. Planen nå er å få ferdig det regnbue-skjerfet som skulle vært ferdig før denne vinteren. Det er jo lenge siden regnbue-garnet var på salg hos Nille nå..
Jeg har en vanelogg i bulletjournalen min og der er det ting jeg må jobbe med og mye går under det jeg har skrevet om her. Men vi er bare i starten av januar så en slapp start trenger ikke bety et slapt år. Blir spennende å se hva jeg får gjort bedre eventuelt fullført.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar