onsdag 28. januar 2015

Jeg gidder ikke

Det å ha nyttårsforsetter er noe jeg har prøvd på før. Og jeg kan fortsatt si noe jeg kan ha som nyttårsforsett, men så merker jeg at det blir så himla kjedelig! 

Man skal trene, bruke mindre penger, spise sundere, og veldig mye annet obligatoriske saker som hører en nyttårsforsett til. Jeg tar det bare som det kommer.

- Min måte å trene på er å gå turer med kameraet, jeg løper ikke for det gidder jeg rett og slett ikke. Jeg vil ikke risikere og falle og skrubbe meg opp. Jeg går nok som det er så det får holde. Jeg går til og fra bussen til jobb og hjem, og det er jo en liten tur. Og jeg har ingen problem med å gå i lengre strekninger, f.eks fra Aker Brygge til Norsk Folkemuseum, eller fra Frognerparken til sentrum. Eller fra Frognerseteren til Slemdal, noe som viste seg å bli veldig langt! Det er lange turer, men det er en fin måte å se seg om på. Det å gå gatelangs er mer meg enn å løpe rundt... Men jeg kunne tenkt meg en tredemølle eller en sånn sykkel til å bruke her hjemme, for det å trene på et treningssenter, rundt mange andre folk er heller ikke noe jeg kommer til å gjøre. Jeg har mine grenser!




- Jeg bruker jo som de aller fleste penger når det rekker til, unner meg litt her og der innimellom og det er lov så lenge man har råd og ikke har noen dårlig samvittighet etterpå. 

- Jeg spiser mye sunt. Går mye i fisk og grønnsaker, salat osv. Jeg syns det er kjempegodt! Men blir jo noe usunt innimellom da, men sjeldent hamburger og kebab. Tar en pizza innimellom da jeg trenger noe lettvint eller så slenger jeg en kylling i ovnen med ris til. Jeg gidder ikke å stå inne på kjøkkenet og kokkelere i timevis ass. 

Det får da være nok at jeg har kuttet ut brusen til hverdags?! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar