søndag 29. januar 2017

Onsdag 25.1.17 - Time for time

Onsdag 25.1.17. 

11.45; Toget kjører ut av tunnelen og jeg er i Oslo. Hva skal jeg finne på mon tro? 

11.53; Har bestemt meg for Majorstuen. 


12.14; Frognerparken. Stille og rolig, lite folk. Digg! 






12.28; Oslo bymuseum. Jada, jeg havnet her jeg! Hvem skulle tro det? Men jeg liker meg godt her. Oslo's historie er veldig interessant. Mye er forandret oppigjennom årene. Flere hus og bygg er borte og det er gøy å sammenligne bilder fra før og nå. Fint at det er gratis å gå inn her. Jeg kommer tilbake nok som det er og nå har jo jeg blitt medlem i venneforeningen her så jeg har fått medlemskort og får medlemsblad i posten innimellom. Tommel opp for det! Når jeg er her innimellom på hverdager, så er det alltid noen skoleklasser her og da tenker jeg; hvorfor dro aldri min klasse hit eller på andre museer for å lære? Jeg syns for min del at det hadde vært mye mer lærerikt og gøy å dra på sånne steder enn å se i bøker i et kjedelig klasserom. Men det er nå forsent. Da kan jeg heller dra på egenlæringsturer på egenhånd. 

14.01; På trikken ned til sentrum. Gikk tilbake til Majorstuen stasjon, da er jeg iallfall sikret en sitteplass alene til jeg skal av. Det er det jeg liket best når jeg reiser alene. Det jeg liker å gjøre hvis jeg skal til Teknisk museum på Kjelsås drar jeg tidlig og tar t-bane til Majorstuen og tar trikken til Kjelsås. Fra start til slutt rett og slett. Mye å se på, så får du deg en fin trikketur. Koselig det. 

14.18; Innom Outland en tur etter bursdagsgave til meg. Møtte muttern. 

15.02; Matpause på Deli Deluca etter en tur på tanum for å kjøpe gave til meg fra Mons. 




16.38; Da sitter vi på Det Norske teatret etter en tur innom Fretex. Finner ofte mye gøy der når jeg først ser, men innimellom så kan det være lurt å ikke se for mye heller, Hehe. Vi skal se Songfuglen igjen. Jeg hadde jo bursdagen min på mandag, men vi tok denne turen idag da det ikke var noe som gikk på mandag, og jeg har fri onsdager så passet best idag. Blir sent hjemme i kveld med tanke på jobb dagen etter, men det får bare gå. Muttern kjøper seg kaffe og vi sitter og slapper av til det begynner. Ikke hadde jeg kledd meg til å være så mye ute heller, så... men vi har det gøy med enkle midler og ler oss ihjel av tull og tøys. 



21.40; På buss hjem. Det ble en kjempekoselig tur og forestillingen var kjempebra! Selvom det kom endel skoleungdom som virket litt for barnslig for det, skjønner heller ikke hvordan skoleungdom kan ha noe å "lære" der. Men heldigvis trenger ikke jeg bry meg om den saken. Viktigste er at vi koste oss, og det gjorde vi. 

23.11; Hjemme og i seng. Fått god kos av Mons også så kan ikke klage. Må opp tidlig i morgen igjen, men det får gå. Vært en lang dag så skal bli digg med drømmeland og snorking nå. 

23.38; Hørte nettopp en stemme i hodet mitt si: "Tankene, bare reis" med en typisk robot-stemme. Hva skal det bety? Hvordan skal jeg tolke det? Kan det jeg tenker ikke være på den måten jeg tenker? Kanskje jeg ikke skal tenke og gruble så mye på ting og bare la det være? Kanskje jeg bare skal slutte å tenke og bekymre meg for det jeg tenker og bekymrer meg over ikke er noe å bekymre og tenke så mye på? Jøsses... kanskje ting bare skal være som det er? Kanskje jeg bare skal avslutte dette og sove på saken?! Jatakk! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar