søndag 5. februar 2017

30 spørsmål på en lørdag

Spørsmål funnet på Pinterest her: 
https://no.pinterest.com/pin/252623860328428305/

Glemte å legge ut dette i går!

1. Hvor var du for tre timer siden? Da lå jeg i sengen min og sov. Sov faktisk ganske lenge til å være meg, Mons pleier jo å vekke meg når han mener det er på tide å få oppmerksomhet, men når det ikke skjedde lå jeg og dro meg til klokken 8.

2. En innrømmelse: I skrivende stund har jeg ingenting å innrømme. Tenker, men kan ikke komme på noe.

3. Dårlige vaner: De er det mye av. Jeg biter negler til jeg angrer og får vondt og blør. Spiser godis på hverdager selv om jeg prøver å la være. Ikke så flink til å gå tur hver dag selv om jeg har det i tankene. Blir som oftest sittende i sofaen og kose meg. Selv om jeg koser meg når jeg går turer også... Hmmm.

4. Favorittfargen: Grønn! Alt fra veldig lys til veldig mørk. Grønt er skjønt og alt det der...

5. Fargen på tannbørsten: Blå, lilla og hvit.

6. Kan jeg kjøre? Nei, det kan jeg ikke. Jeg ser fordelen med å ha bil, men det å ta lappen er en lang prosess med forskjellige tester og prøver, og med tanke på åssen det gikk på skolen så er vel det bare å glemme. Jeg kunne aldri huske noe jeg leste til en prøve. Jeg leste så godt jeg kunne, men det gikk aldri bra nok. Så jeg må nok holde meg til kollektivtrafikken og sjefe litt som baksetesjåfør, Hehe. Neida.

7. Bursdag: Min bursdag er den 23.1. Og jeg ble født klokka 03.45 på en lørdag morgen i 1988.


8. Avhengighet: Jeg har ingen form for avhengighet foruten frisk og kald luft. Jeg må ha luft, og det siden jeg var liten og var på ferie i Trondheim. Vi var på den lille øya og da blåste det veldig og da fikk jeg spørsmål om det var luft nok.

9. Tre pet peeves: Jeg måtte faktisk søke opp det ordet i Google translate. Har hørt det ordet før uten helt å skjønne hva det skulle bety, men når det sto "det verste en vet" så ble det lett, for det er mye jeg ikke kan fordra, men her er tre an mange ting: 1. Dyreplageri 2. En buss full av elever som tror de eier hele bussen. 3. Isglatt føre.

10. Siste person jeg klemte: Må være Mons, selvom han ikke er et menneske, men han er jo en person!

11. Stjernetegn: Vannmann.


12. Noe jeg savner: Sommerferiene hos bestefar. Det var stort som barn og besøke bestefaren sin som hadde så mange spennende dyr. Også var det annen familie i nærheten.


13. Hvilken sang har du på hjernen for tiden? Når jeg skulle "høre" etter nå så hørte jeg ingenting. Og det er bra.

14. Øyenfarge: Grå-grønn-gulish. Flerfarget!

15. Hvor bor du i verden? Europa- Norge- Akershus- Rælingen.

16. Favoritt-ordtak. Den er fra Pippi Langstrømpe. "Det var hyggelig at du kom, men enda hyggeligere at du går".


17. Et sted du vil besøke: Det er mange steder jeg vil besøke, land, by og steder. Det første som kommer opp er Amsterdam,Stockholm, London og Vimmerby.

18. Liker du navnet ditt? Jeg har vokst til å lære å like det. I barndommen var Ingrid gammelt og stygt, nå er det helt greit. Jeg er oppkalt etter mine to bestemødre og det er jo fint å tenke på.

19. Favorittsesong: Alle sesongene har sin sjarm. Men jeg har kommet fram til dette: Vinteren fordi jeg er vinterbarn og liker snø og kulde. Våren fordi da kan man begynne med å ta av seg mer klær og dagene blir lysere og lengre. Sommeren for da har man endelig noen ukers ferie. Og at naturen er fin for fotomotiver. Høsten fordi da blir det kaldere og høstfarger skriker etter å bli tatt bilde av.



20. Hvilken type telefon har jeg? En iPhone 6 som snart er tre år.

21. Noe jeg gleder meg til: Sommerferie og tur til Vimmerby og andre steder som kommer etterhvert som vi finner ut av det.



22. Hvor lang tid tar det å gjøre deg klar? Det tar vel rundt et kvarter. Jeg sminker meg jo ikke så det tar ikke lang tid når man har dusjet kvelden før og alt som trengs er en liten vask, hårbørst og klær.


23. Største frykt: Å bli alene uten familien, at noen skal bli alvorlig syke eller dø. 

24. Favoritt band: Kaizers Orchestra, Major Parkinson, Vamp og Abney Park.

25. Favoritt dyr: Katt! Im an crazy old catlady bitch to be! Men ellers liker jeg alle dyr som kan klappes og koses med og hilse på.

26. Favoritt person: Må være Astrid Lindgren. Elsker bøkene og filmene hennes og har vokst opp med Pippi og Emil blandt andre av hennes store figurliste. Ellers er jeg stor fan av Judy Garland.

27. Mat jeg hater: Vet ikke om jeg hater noe spesielt, men jeg liker ikke advokado hvis det hjelper. Ellers spiser jeg det meste.

28. Favoritt filmer: Trollmannan fra Oz, Max Manus, Astrid Lindgren-filmer, Kongens nei, Anne Frank- the whole story, Life with Judy Garland; Me and My shadows, Child star; Shirley Temple story, ellers er det fler som jeg ikke kommer på i farten.


29. Blir jeg lett kvalm for ting? Det kommer an på, men jeg grøsser når folk snyter seg. Ellers liker jeg ikke lukten av øl fra folk og blanding av røyk og parfyme. Ellers går det som regel greit.

30. Sivilstatus: Evig singel og fornøyd!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar