mandag 13. februar 2017

642 things to write about: Kjære husplante! (som egentlig ikke finnes)


I denne boka kan du skrive din hyllest til løken, skrive om din perfekte dag som astronaut, og mye annet. Boken har jeg kjøpt på taum bokhandel i Oslo og der har de også flere av disse. Jeg har fire stykker pluss en liten jeg har i veska, pluss endel listebøker og syns det er kjempegøy å skrive. Her får en utløp på skriftlige kreative evner hvis en vil. Og jeg skulle skrive om hvorfor en døende husplanten skulle leve, dette er hva jeg kom opp med:

Jøss, en husplante? Jeg visste ikke at jeg hadde en engang... isåfall er det rart at Mons ikke har spist deg... men nå synger du på siste vers og det er synd. Du er, eller var sikkert fin å se på. Hadde vært gøy å prøve makroen på deg, men nå er du så vissen... Men jeg skulle skrive om hvorfor du måtte leve, men nå har jeg ikke visst om deg og ikke ønsker jeg å ha noen blomster, mest for sikkerthet for Mons, men også fordi jeg ikke er flink med stell av planter, sikkert derfor jeg ikke har visst om deg heller. Hvordan kom du deg egentlig hit? Og hvordan har du hatt det her? Tydeligvis ikke så bra med tanke på at du visner... dessverre får jeg ikke reddet deg fra denne skjebnen, men hvis du klarer å overleve skal du få bli og jeg skal prøve så godt jeg kan å ta vare på deg. 


Skriften min er det ingenting å nevne. Jeg har fått høre at skriften min er fin, men det må ha vært før i tiden da jeg gikk på skolen da jeg skrev mye mer enn nå. Nå kan du si jeg slurver mer, men i disse bøkene kan jeg jo også få trent på å få tilbake den fine skriften jeg engang hadde. Håper jeg...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar