mandag 23. mars 2015

Sweeney Todd på teater og en knirkende, gammel dukkevogn

Fredagen startet med jobb, før jeg dro inn til Oslo for å møte min mor. Vi gikk i noen butikker før vi gikk til teatret for å vente på at premierearrangementet skulle begynne. Det begynte kl. 18 med barbering, fotoboks og pai, før det ble forestilling. Det var premiere på Sweeny Todd, og jeg hadde tidligere denne uka vært på prøveforestillingen som var kjempeartig, så jeg ble spent på premieredagen for å se hva som ble endret og hva som ikke.


Fikk som sagt smake pai. Syrlig og god, lurer på hvem som var offer for denne...

Jeg likte forestillingen veldig godt, de på scenen er jo bare så fantastisk flinke. Blir stum av beundring mange ganger. Frank Kjosås som Sweeney Todd er jo bare helt rått for han har jo en flott stemme og stråler ut på scenen på alt han er med på, så det er jo bare et pluss! Samme med Silya som Lucy og Charlotte Frogner som Ms. Lovett, fy flate sier jeg bare! Også resten da! Jeg skal helt klart se forestillingen igjen! Verdt å få med seg sier jeg bare! 

Etter forestillingen var vi invitert av teatret på premierefest, min andre faktisk! En artig opplevelse det og. Vi tok et glass med eplejuice og noen saltstenger som sto på et bord. Kjempenam det når man var litt sulten.
Etterhvert kom skuespillerne ut på festen også, og de minglet seg rundt som det så fint heter. Jeg var nok engang så heldig og fikk et bilde sammen med Frank selv! Var heldig en gang tidligere også, da han spilte Hitler i Mein Kampf. Han var kjempehyggelig, sa han hadde sett meg i salen, som om han husket meg fra tidligere også. Ikke så rart da jeg er en stor fan av han og er mye på det teatet når det er noe som er verdt å se, og det er det jo som oftest. Det ble litt prat da, mellom han og min mor, og jeg fikk sagt litt jeg og, selvom jeg ikke følte meg helt frampå som jeg skulle ønske, men gikk da bra. Skulle ønske sosialangsten og mutismen var død og begravet for lenst ass, ødelegger mye!


Skrekkblandet fryd, starstruck og glede, alt på engang!


Skulle ønske vi kunne blitt litt lenger, men vi måtte rekke en buss for å komme oss hjem, for jeg skulle jobbe dagen etter. Ble sent hjemme, men kom meg opp og ut. Muttern kjøpte litt da, bl.a en dukkevogn til en gammel dukke hun har som jeg har arvet. Bedre med noe sånt enn å ligge sammensurret i et håndkle i en pose. Litt strev å få med seg, men nå er den i hus, og er bebodd av både dukke og katt!





Dukka er noe min oldemor hadde, som har gått litt rundt i familien før den havnet hos meg. Veldig gammel, men vet ikke hvor gammel. Men blir gøy å begynne på prosjekt dukkevogn. Skal få laget madrass, pute og teppe først, og se videre om jeg får til å lage noe dukkeklær...

Og i dag merkes de to dagene på farten. Veldig sliten og trøtt, og sovnet fra alt jeg skulle se på tv'n i dag... Fant ut at det var best å få seg opp og få blogget før jeg glemte det jeg skulle skrive om. Og nå tror jeg at jeg har fått med det meste. 

Helgen har  vært fin, men kort. Men sånn er det bare innimellom. Ting dukker opp og man må ta ting som det kommer. Ellers blir det jo ingen opplevelser å se tilbake på. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar