søndag 26. april 2015

Fredag 17.april 2015

Forrige fredag hadde både min mor og jeg fri, ganske så digg! Det litt mindre digge var at jeg hadde en tannlegetime forran meg, og det er det verste jeg vet! Men jeg vil ikke gå igjennom det jeg måtte første halvåret av 2014, men jeg kom meg da igjennom det, og må bare innom for en sjekk to ganger i året for å holde det ved like. Jeg har da nå iallfall et lite hull i en tann, og jeg skal si jeg ble meget skuffet over meg selv. Jeg hadde ikke kjent noe ubehag, men det var et lite ett så det går vel bra og fort håper jeg.

Etter timen så tok vi bussen til Karihaugen, og byttet til Majorstuen-bussen. Jeg er ikke noe glad i busstur egentlig, men så lenge jeg får kapret et singelsete så ingen får plass ved siden av meg så går det fint. Og det var en lang tur, men med mye å se på som fine hus jeg ikke visste Oslo hadde engang. Minnet meg litt om engelske steinhus eller noe sånt. Men vi kom oss fint til Majorstuen, hvor vi utforket ftetexburikken. Jeg fant meg en bok og en dongriveske der, liker å utforske fretexburikker! Man vet ikke hva man kan finne der, som en skattejakt egentlig.

Boka jeg fant, en bok om Bastøy skole for slemme gutter. 

Så satte vi oss på trikken ned til sentrum og fant oss et sted for å spise, ble en burger og milkshake hver og en cappucino på deling, men den var ikke så god da det manglet sukker.

Så gikk vi litt rundt og innom noen butikker, bl.a fretexbutikken i universitetsgata, hvor vi fant litt fler bøker. Nærmere halv 7 så kom vi endelig inn på teatret. Vi skulle se Chicago på Oslo Nye teater!


Det var en forestilling som man sent vil glemme egentlig. Musikken var kjempebra for ikke å snakke om de skuespillerne og danserne. Som den teaterfreak jeg er så går jeg ikke glipp av noe hvis det noe kjent eller noe interessant. Og denne var en av dem kjente og interessante, sett litt av den filmmusicalen med Liza Minnelli og hørt noen av sangene før, så denne ville jeg ha med meg.


Løp og se!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar