lørdag 2. mai 2015

Min 1.mai 2015

Dagen ble ikke helt som jeg ønsket at den skulle bli, dessverre....

Kunne vel tenkt meg ut en tur tenkte jeg den morgenen, men så var det meldt regn så da gadd jeg ikke. Så jeg satte meg ved pc'n og ble sittende en stund. Så merket jeg plutselig noe rart med synet mitt, veldig bevegende på sidesynet på høyre øye. Men det tenkte jeg ikke så mye over da, trodde jeg hadde sett på sola eller gnidd litt hardt. Jeg la meg på sofaen og hvilte litt sånn at det skulle gå over. Men jeg våknet og var verre kan man si. Jeg falt av sofaen og kom meg ikke opp igjen. Prøvde og falt flere ganger og var rett og slett forbanna og livredd. Slet med språket og følte meg doven i armer og bein. Men jeg kom meg opp tilslutt og ble liggende og sovnet. Jeg hadde også veldig vondt i hodet, spes på venstre side hvor det dunket og banket som et helvete. Jeg ble liggende en god stund. Kan vel si jeg sov mesteparten av resten av dagen, men ble bedre etterhvert heldigvis. 

Det som viste seg var at jeg hadde hatt et migreneanfall med aura. Det som skjedde med øyet har jeg opplevd før, men tenkte ikke da at det skulle føre til det det gjorde for jeg hadde følt meg bra hele tiden før, irriterte meg over at det ble bra vær likevel og at jeg kunne ta meg den turen jeg skulle, men nå er jeg glad jeg ble hjemme, for hadde det skjedd ute, hva da hadde skjedd???

Ja, jeg søkte opp på nettet og det var det som sto. Men det som er skummelt ved å søke opp sånt på nettet er at det kan dukke opp andre skumle ting som hjerneslag, hjerneblødning og blodpropp bl.a. Det er jeg livredd for. Faren min har hatt hjerneslag for et par år tilbake, og han har blitt veldig redusert. Fra å være mye ute og på jobben sin hver dag til nå å bare kan komme seg ut ved hjelp, han trenger hjelp med det meste. Og det vil jeg helt aldri oppleve. Srekken er å ikke komme meg ut på egenhånd eller ikke komme meg på teater og oppleve noe gøy lenger. 

Men heldigvis så føler jeg meg mye bedre nå, bare litt hodevondt som alltid sitter igjen etter sånt. Så må nok ta det rolig i dag også, og se an formen til en eventuelt høyt ønsket tur ut med kamera i morgen. 

Ha en fin dag og helg videre og håper at alle holder seg friske! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar