tirsdag 9. juni 2015

Brevene dine legger jeg under madrassen


Leste nettopp ut boka om brevene mellom en av mine favorittforfattere, Astrid Lindgren og en jente med navn Sara Schwardt, som sendte brev til hverandre i årene 1971-2002. 

Jeg skal ikke si så mye annet enn at det er en bok jeg anbefaler. Jeg visste ikke så mye om livet til Astrid, men jeg har helt siden jeg var liten likt bøkene om Pippi, Emil, Mio min Mio, brødrene Løvehjerte, Ronja Røverdatter og alle sammen, elsket filmene osv. Så jeg syntes det var veldig interessant å kunne lese denne boka, der Astrid åpnet seg litt om livet, tanker og sorger, og det de to skrev til hverandre. Sara levde jo et ganske så vanskelig liv, slet på skolen og i hjemmet, og ble tilslutt frelst og fikk et bedre liv på sikt. Så døde Astrid i 2002 og nå er brevene i bokform. 

Løp og kjøp sier jeg bare! Nå skal jeg lese krigsdagbøkene så dette blir spennende.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar